سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى در جهان نشانه است و تیرهاى مرگ بدو روانه ، و غنیمتى است در میان و مصیبتها بر او پیشدستى کنان . و با هر نوشیدنى ، ناى گرفتنى است و با هر لقمه‏اى طعام در گلو ماندنى ، و بنده به نعمتى نرسد تا از نعمتى بریده نشود ، و به پیشباز روزى از زندگى خود نرود تا روزى از آنچه او راست سپرى نشود . پس ما یاران مرگیم و جانهامان نشانه مردن ، پس چسان امیدوار باشیم جاودانه به سر بردن ؟ و این شب و روز بنایى را بالا نبردند جز که در ویران کردن آن بتاختند و در پراکندند آنچه فراهم ساختند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :2
کل بازدید :108484
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/28
1:2 ع

فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای رقابت با یکدیگر و افزایش فروش خود باید سخت کار کنند. تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این راستا بسیار کمک کننده خواهد بود. در واقع  یکی از راه‌های این کار استفاده از فناوری برای ایجاد یک تجربه عالی در فروشگاه است.

 از فنآوری می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد: برای اهداف تجربی، جلب نظر کاربران تلفن همراه، افزایش راحتی خریداران یا ترویج حضور آنلاین یک فروشگاه زنجیره‌ای. در ادامه برخی از این تکنولوژی‌ها را که تعدادی از آنها بسیار نوین و مدرن هستند و فواید استفاده از آنها را بررسی خواهیم کرد.
انواع تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌ زنجیره‌ای

رشد سریع تجارت الکترونیکی در چند سال گذشته منجر به افزایش چشمگیر انتظارات مشتری برای راحتی خرید و خدمات بیشتر در دنیای آفلاین شده است.در همین راستا فروشگاه‌های زنجیره‌ای هوشمند سرمایه‌گذاری زیادی در راه ایجاد تجربه خرید آسان در فروشگاه‌های خود با استفاده از تکنولوژی‌های جدید کرده‌اند. برخی از جدیدترین جذاب‌ترین تکنولوژی‌ها در ادامه معرفی شده است که با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید رقبای خود را پشت سر بگذارید.
آینه‌های جادویی

در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اقدام به فروش کیف، کفش و لباس می‌کنند آینه‌های هوشمندی نصب شده که جز پیشروترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. با استفاده از این فناوری هنگامی که یک خریدار وارد اتاق پرو می‌شود، آینه محصولات را که از طریق برچسب‌های RFID جاسازی شده در لباس‌ها ، تشخیص می‌دهد.

 تصاویر محصولات روی آینه ظاهر می‌شود و خریدار می‌تواند به سادگی با لمس آینه، سایز یا رنگ دیگری را درخواست کند. خریداران می‌توانند از آینه‌ها هوشمند برای مرور جدیدترین سبک‌ها، یافتن کالاهایی در رنگ و سایزی که دوست دارند استفاده کنند.
وای فای رایگان در فروشگاه

یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که شاید ساده و در دسترس به نظر برسد اما بر ذهنیت بهتر مشتری و فروش بیشتر اثر می‌گذارد، ارائه Wi-Fi رایگان به مشتریان است. علی رغم اینکه ممکن است استفاده از این تکنولوژی برای صاحبان فروشگاه این ترس را به همراه داشته باشد که مشتری ممکن است از این فناوری برای مقایسه قیمت با دیگر فروشگاه‌ها استفاده کند اما مشتریان به هر حال از تلفن‌های همراه خود در فروشگاه استفاده می‌کنند و اغلب کارهای دیگری به جای مقایسه قیمت‌ها انجام می‌دهند.

صاحبان فروشگاه‌ها می‌توانند این روند را مهار کرده و از آن به نفع خود استفاده کنند. از طریق کدهای QR و بارکد و ادغام با برنامه تلفن همراه ، Wi-Fi رایگان می‌تواند میزان فروش را افزایش دهد. ارائه Wi-Fi در فروشگاه همچنین این مزیت را دارد که از جزئیات سرچ مشتری مطلع شده و آنها را با پیشنهادات مربوطه هدف قرار دهید.
کیوسک‌های هوشمند داخل فروشگاه

https://telegra.ph/%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-04-18


یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در عین سادگی برای تلفیق فناوری و بهبود خدمات به مشتری بسیار موفق بوده، نصب کیوسک هوشمند یا تبلت است که مشتریان می‌توانند همه محصولات را مرور کرده و مواردی را که نمی‌توانند در فروشگاه پیدا کنند، سفارش دهند. وقتی نوبت به  استفاده از فناوری در فروشگاه می‌رسد اغلب از کیوسک‌های هوشمند چشم‌پوشی می‌کنند. اما این تکنولوژی  می‌توانند به طرز باورنکردنی موفقیت آمیز باشند.

شاید جالب باشد بدانید که JD Sports  در سراسر فروشگاه های خود این تکنولوژی را  ارائه می‌دهد که 3.1? از کل فروش متعلق به همین فناوری است. رغم این فروش در سال چیزی برابر با 14.3 میلیون پوند است. حتی با این فناوری می‌توان به جای پخش کاتالوگ‌های کاغذی، از صفحات دیجیتال برای نمایش آنها استفاده کرد.
 برچسب قیمت الکترونیکی

به دلیل اینکه گاهی تعداد مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیاد است و برخی از فروشندگان به دنبال یک راه حل الکترونیکی برای به روزرسانی سریع قیمت خود هستند. برچسب های الکترونیکی قیمت به عنوان یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند باعث وقت صرفه جویی در وقت شود و گاه حتی از ضرر نیز جلوگیری کند. چندین سوپرمارکت بزرگ اروپایی مانند L’Ecelrc و خرده فروشانی مانند Leroy Merlin و Nebraska Furniture Mart در حال نصب برچسب قیمت دیجیتال در سراسر فروشگاه های خود هستند و تجربه آنها در استفاده از این نوع برچسب، افزایش سودآوری فروشگاه بوده است.