در چین جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارد که از دیدن آن‌ها حیرت‌زده می‌شوید؛ کوه رنگین‌کمان در غرب یکی از این جاهای دیدنی چین است که برای لذت بردن از آن در زیباترین حالت ممکن باید هنگام طلوع آفتاب به اینجا سر بزنید. بالا رفتن از کوه‌ها و سر زدن به معبدهای باستانی در روستاهای کوهستانی از دیگر فعالیت‌های جذابی است که در چین نباید از دست بدهید.

پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی یکی دیگر از شگفتی‌های حیرت‌انگیز چین است که فرصت بازدید از آن را نباید از دست بدهید. این پارک جنگلی با قله‌های عمودی الهام‌بخش کوهستانی بوده که در فیلم آواتار ساخته جیمز کامرون دیده‌اید. چین جاذبه‌هایی فراتر از شهرهای بزرگ دارد و پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به چین برای دیدن شگفتی‌های طبیعت، بیشتر وقت بگذارید.

در زمان تعطیلات چینی سفر نکنید

قبلا هم اشاره کردیم که چین کشوری پرجمعیت و بسیار شلوغ است و روشی برای فرار از ازدحام عنوان کردیم؛ ولی اگر درنهایت تصمیم گرفتید که برنامه سفر خود را در زمان تعطیلات چینی برنامه‌ریزی کنید، خودتان را آماده کنید تا در صف‌های طولانی بایستید و هر جای که می‌روید، با ازدحام جمعیت درگیر باشید.

اگر در زمان یکی از تعطیلات مهم چین ـ مثلا هفته طلایی یا هفته ملی که در پاییز است یا سال نوی چینی که اواخر زمستان است یا چند تعطیلات کوتاه‌تر دیگر که در سراسر سال وجود دارد به چین سفر می‌کنید، هر جا که بروید خودتان را بین انبوه جمعیت مردم خواهید دید. همه وسایل حمل‌و‌نقل عمومی از جمله هواپیما، قطارها و بزرگراه‌ها تا جایی که ممکن است پر می‌شوند و بیشتر جاذبه‌های گردشگری نیز شلوغ و پرازدحام هستند.

در زمان این تعطیلات باید تا جایی که می‌توانید از چین فاصله بگیرید!

 استفاده از یک اپلیکیشن مترجم خوب و صرفه‌جویی در زمان

لازم به گفتن نیست که برای سفر به چین به یک اپلیکیشن مترجم خوب نیاز دارید که توصیه می‌کنیم از اپلیکیشن Baidu استفاده کنید که به‌خوبی در چین کار می‌کند. قبل از اینکه راهی سفر شوید، با نحوه کار این اپلیکیشن کاملا آشنا شوید.

در شهرهای بزرگ ممکن است افرادی پیدا شوند که زبان انگلیسی صحبت کنند و البته سطح زبان افراد با هم متفاوت است؛ ولی هر چقدر که از شهرهای بزرگ فاصله بگیرید، انگلیسی صحبت کردن برای مردم سخت‌تر می‌شود و حتی کلمه‌هایی مثل نه یا توالت که تقریبا بین‌المللی هستند و همه آن را می‌فهمند، در نواحی دورتر چین به‌سختی توسط مردم فهمیده می‌شوند.

اهالی معمولا رفتاری دوستانه دارند و کنجکاو می‌شوند که بدانند شما اهل کجا هستید و چرا به چین سفر کرده‌اید. در سفرهای طولانی با قطار مطمئنا از اینکه می‌توانید با کسی مکالمه کنید، لذت خواهید برد و این کار با اپلیکیشن‌های مترجم قابل انجام است؛ حتی اگر زبان شما، حتی یک کلمه مشترک هم نداشته باشد.

سفر به چین برای بسیاری از افراد از بیرون ممکن است سخت و ترسناک به‌نظر برسد؛ ولی وقتی وارد این کشور شوید، هر چقدر بیشتر پیش می‌روید، بیشتر متوجه می‌شوید که سفر به چین زیاد هم سخت و ترسناک نیست. البته شما هرگز زبان چینی را یاد نمی‌گیرید و به‌خوبی نمی‌توانید حرف مردم را بفهمید؛ ولی این نباید باعث شود که دست از تلاش کردن بردارید. با انجام چند راهکار ساده مثلا استفاده بیشتر از تکنولوژی و یاد گرفتن عبارت‌های ضروری، می‌توانید کمی پیشرفت کنید تا بتوانید سفری بهتر و دلپذیرتر به چین داشته باشید. نکته مهمی که باید اشاره کنم ان است که امروز به سادگی با استفاده از تور ارزان چین می‌تونید تجربه سفر به این کشور را برای خود رقم بزنید. یک اپلیکیشن مترجم خوب هم بد نیست و در سفر به شما کمک خواهد کرد.