سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه تنها با افراد بی عیب برادری کند، دوستانش اندک شوند . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :9
کل بازدید :108515
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/31
5:18 ع

یک سال زندگی رایگان

از 31 مرداد تا 31 شهریور

  • اپلیکیشن بامیلو رو دانلود کن
  • هر چیزی نیاز داری رو پیدا کن و به راحتی خرید کن
  • با هر خرید امتیاز بگیر و یک سال زندگی رایگان برنده شو

 

از همین امروز تا 31 شهریور فرصت داردید تا در جشنواره "یک سال زندگی رایگان" اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی بامیلو شرکت کنید. فرصتی که می تواند یک سال زندگی رایگان را با استفاده از خدمات برندهای نام آشنای همراه با بامیلو، برای شما فراهم کند. با شرکت در این جشنواره 20 نفر شانس برنده شدن جوایز زیر به مدت یک سال خواهند داشت:

هر 50 هزار تومان خرید از اپلیکیشن بامیلو : 5 امتیاز
برای خرید اولی ها:
  • برای اولین خریدتون در اپلیکیشن بامیلو یک کد تخفیف 20 هزار تومانی برای خرید های بالای 120 هزار تومان دریافت می کنید.
  • بعد از اولین خریدتون از اپلیکیشن بامیلو یک کد ارسال رایگان برای خرید بعدیتون دریافت می کنید.
    زمان قرعه کشی:
    قرعه کشی 20 برنده خوش شانس جشنواره "یک سال زندگی رایگان" به صورت زنده در اینستاگرام بامیلو برگزار می شود که زمان آن اطلاع رسانی خواهد شد.
سئوالات متداول:
  • چطور میتونم از از امتیازم با خبر بشم؟
    برای مشاهده امتیاز های کسب شده خودتون می تونید به بخش سفارشات من در حساب کاربری خود مراجعه کنید و میزان خرید های خود در زمان برگزاری جشنواره را مشاهده کنید. هر 50 هزار تومان خرید برابر با 5 امتیاز است. همچنین پایان هر هفته یک ایمیل و پیامک حاوی امتیازی که تا آن زمان کسب کرده اید براتون ارسال میشه.
  • آیا خرید های قبلی من هم در محاسبه امتیاز در نظر گرفته می شود؟
    خیر. تنها خرید هایی که در تاریخ جشنواره انجام داده اید محاسبه می گردد.
  • من قبلا اپلیکیشن بامیلو رو داشتم، آیا میتونم در جشنواره شرکت کنم؟
    بله. شما میتونید با خرید از طریق اپلیکیشن بامیلو در جشنواره شرکت کنید. هر 50 هزار تومان 5 امتیاز محاسبه می شود.
  • میتونم هدیه ها رو جمع کنم و یکجا استفاده کنم؟
    خیر. به جز هدیه اسنپ تریپ که مربوط به سفر رایگان هست بقیه هدایا به صورت ماهیانه می بایست استفاده شوند.
  • اگر سفارش من به هر دلیلی لغو بشه امتیازم چی میشه؟
    در صورت لغو سفارش امتیاز آن سفارش کسر می شود.

  
  
با ارزیابی زندگی بشر و تحولات آن، می‌توان مشاهده نمود که انسان از همان آغاز پیدایش، کوشیده است تا پوشش مناسبی برای خود تهیه کند. به گواه تاریخ حداکثر در قریب به اتفاق کشور‌های جهان، مسأله پوشش و به ویژه حجاب زنان، امری معمول بوده است و هر چند که در طول تاریخ، فراز و نشیب های زیادی طی کرده است و گاهی با اعمال سلیقه حاکمان و یا متنفذان مذهبی شدت و ضعف گرفته است، ولی هیچ‌گاه به طور کامل از بین نرفته است. 
در ایران باستان نیز به طور مثال، زنان چادری مستطیلی شکل بر روی همه لباس‌های خود داشته‌اند و مثلاً ایلامی‌ها، برای زنان خود لباس‌هایی تجویز می‌کرده‌اند که تا پایین زانوی آنها را می‌پوشانده است.
 عام بودن پوشش و حجاب، به معنای همه زمانی و همه جایی بودن آن در میان ملل گوناگون، به رغم عقاید، مذاهب و شرایط جغرافیایی متفاوت، نشانگر آن است که تمایل به پوشش و حجاب از فطریات دورنی انسان سرچشمه می‌گیرد، نه از تمدن، فرهنگ و یا عقاید مذهبی خاص.
از آنجا که مقوله پوشش و لباس منحصر به انسان است، لذا از جمله مسائلی است که انسان همواره در زندگی خود با آن در ارتباط بوده است و به عنوان یک نیاز ضروری و جزء جدایی ناپذیر حیات انسانی، به آن نگریسته می‌شود.
 لباس در زندگی روزمره انسانها نیز کارکردهای متنوعی داشته است. اولین کارکرد آن، پاسخگویی به نیاز فطری «خود استتاری» است. بر اساس این نیاز، انسان در هر شرایطی حتی در محیطی که در معرض دید نباشد، تمایل درونی به برخورداری از حداقل میزان پوشش دارد و از برهنگی می پرهیزد.
همچنین تأمین امنیت فردی از جهت محافظت بدن در شرایط متنوع جوی، از دیگر کارکردهای پوشاک است. پوشش و بهره‌گیری از لباس، به نیاز طبیعی خود آرایی انسان نیز پاسخ می‌دهد که تنوع الگوهای پوششی در میان افراد و نیز زیبایی‌ها و جذابیت‌های به کار رفته در لباس‌ها، مؤید این مسئله است. 
افراد با توجه به سلایق، انگیزه‌ها و فرهنگ حاکم بر محیط، در انتخاب شکل، رنگ و جنس لباس مورد علاقه خود اعمال نظر می‌کنند و با جلوه‌گری از طریق آن، به حس خودآرایی و زیبایی دوستی  درونی شان پاسخ می‌دهند.
از سوی دیگر، علاوه بر موارد فوق، کارکردهای اجتماعی لباس نیز مطرح می‌گردد. امروزه لباس هویت خاصی را از افراد و حتی جامعه نمایان می‌کند. الگوهای مختلف پوشش و مد، ضمن ایجاد شخصیت و تبیین جایگاه فردی، بیانگر سنت‌ها، ارزش‌ها و نوع فرهنگ حاکم بر جوامع هستند. 
لباس و پوشش با هنجارها و ارزش‌های حاکم بر جوامع گره خورده است و می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای مهم در جهت شناخت فرهنگ و هویت ملی و حتی وقوع تحول در ساختار فرهنگی یک جامعه به کار می‌رود.
 بسیاری از قدرت‌های استعماری از این حربه برای نفوذ فرهنگی در ملت ها و در نهایت سلطه همه جانبه بر آنها استفاده کرده و می‌کنند.کشف حجاب در دوران رضاخان پهلوی و تلاش اروپائیان برای ترویج فرهنگ ابتذال در ایران از طریق مدها و الگوهای ضد اخلاقی پوشش غربی در پیش از انقلاب، گواهی بر این مدعاست.
مهمترین مسئله و چالش مرتبط با پوشش و لباس در شرایط کنونی، مساله مد است. با توجه به اهمیت فراوان این مسئله و تاثیر و جایگاه آن در نقشه مهندسی فرهنگی کشور و وجود دیدگاههای متنوع  در این زمینه، ابتدا به واژه شناسی این کلمه و بیان تاریخچه مختصری از آن اشاره شده است.
 سپس رویکردهای کلی به مسئله مد بیان شده است در ادامه به مساله مد و پوشش در فرهنگ ایرانی-اسلامی، پرداخته شده است و سعی گردیده است تا شاخص های کلی آن از منظر اسلامی و فرهنگ و سنت ایرانی، ترسیم گردد.

مفهوم مد و لباس تاریخچه آن:

واژه مد (Fashion) واژه ایی فرانسوی است و در زبان فرانسه به معنی طرز، اسلوب، عادت، شیوه و سلیقه و باب روز آمده است. این واژه پس از جنگ جهانی اول، به دنبال نفوذ تمدن غرب وارد زبان فارسی شد.
 فرهنگ دهخدا مد را اینگونه تعریف می‌کند:
«مد لغتی فرانسوی به معنای روش و طریقه موقت است که طبق ذوق و سلیقه اهل زمان، طرز زندگی و لباس پوشیدن و غیره را تنظیم می‌کند. شیوة متداول و باب زمان در شئون زندگی اجتماعی را مد گویند.»
دایرالمعارف تطبیقی علوم اجتماعی، مد را اینگونه تعریف می‌کند:
«مد عبارت است از شیوه‌های نسبتاً زودگذر کنش درآرایش شخصی یا طرز گفتار و بسیاری دیگر از رفتارها. تفاوت مد با رسم در آن است که بر خلاف رسم که دوام و دیرپایی ویژگی آن می‌باشد، مد تازه است و تبعیت از آن بیشتر به خاطر تازگی آن می‌باشد.»3
در جامعه شناسی، به رفتار جمعی نوظهور که به قدر رسم اجتماعی تثبیت نشده باشد، مد می‌گویند. پیدایش ظهور و افول مد، با همه سرعت آن معمولاً پنج مرحله زیر را شامل می‌گردد:
1) آفرینش و ایجاد مد 
2) ارایه و معرفی مد 
3) مردم پسند کردن مد، که این مرحله معمولاً با بمب باران اطلاعاتی و پرسش همه جانبه رسانه‌های جمعی صورت می‌پذیرد 
4)تولید انبوه 
5) پس از آنکه تقاضای جدید به اوج خود رسید، قوس نزولی تقاضا و زوال مد آغاز شد، با پیدایی مد جدید، مد قبلی از دور خارج می‌شود.
با توجه به اهمیت روز افزون مد و تأثیر بسیار زیاد آن بر فرهنگ عمومی جامعه و همچنین اهتمام به عناصر مثبت و منفی مدگرایی، باید به تولید نوگرایی و زایش مداوم فرهنگی آن اندیشید و در عین پاسخگویی به نیازهای بشری در زمینه پویایی، حقیقت جویی، زیباگرایی و کمال طلبی، سلیقه وی را در لباس و آرایش و طرز زندگی با نحوی متقارن با تعلقات فرهنگی و هویتی او بهبود بخشید.
نظریه های فرهنگی مد
اگر مد را جلوه ایی از سبک زندگی بدانیم، ماکس وبر برخلاف مارکس، سبک زندگی را بیش از آنکه بر تولیدات استوار بداند، بر الگوی مصرف استوار می‌دانست. 
در نظر وی، مصرف فرآیندی است که کردارهای اجتماعی و فرهنگی متفاوتی را شامل می‌شود و بیان‌کننده تفاوت میان گروههای اجتماعی است. تفاوت‌ها تنها ناشی از عوامل اقتصادی نیست. از بحث وبر در مورد سبک زندگی می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که مشابهت در الگوی رفتاری و مصرف، غالباً با گرد آمدن در اماکن خاص و حتی تشابه الگوی ارزشی و ذهنی همراه است
از دیدگاه کروبر، مد عبارت است از تفاوت و تغییر، آن هم تغییری خاص، زیرا در حالیکه بسیاری از پدیده‌های اجتماعی بر اثر رشد درونی یا علل بیرونی دگرگون می‌شوند، مد تغییری بی‌بدیل و در واقع تغییر برای تغییر است. لکن به نظر برخی دیگر، نباید این دو جنبه را متضاد و جدا از هم دانست، بلکه باید آنها را به هم پیوند داد و چنانچه فلوگل بیان می‌کند «غرابت مد» در همین است. مد یک حرکت نیست، بلکه دو حرکت است؛ یکی اینکه افراد طبقه پایین را سوق می‌دهد که به افراد طبقه بالا شبیه شوند و دیگر اینکه افراد طبقه بالا را ترغیب می کند که وضع گذشته را رها کنند و نگذارند افراد طبقه پایین به آنها برسند. 
در مد میل همرنگی با دیگران، با میل به ممتاز بودن همراه است و میل اخیر به صورت خودنمایی ظاهر می‌شود. بنابراین از لحاظ روانی، مد با نوعی خودنمایی و نیاز به جلب توجه دیگران به خود بستگی دارد. البته به قول فلوگل، باید این نیاز را در بافتی از چشم و هم چشمی جنسی و اجتماعی درک کرد. وی شکل پوشاک در یک برهه از تاریخ را اینگونه بیان می کند که "میان مد، افکار رایج و هویت زنان رابطه متقابلی وجود دارد .
 اخیراً نیز بعضی از دانشمندان خاطر نشان کرده‌اند که در هر دوره تاریخی، میان سبک معماری و سبک پوشاک، نوعی نزدیکی و خویشاوندی وجود دارد (همان).

  
  

 

شخصیت و رشد جسمانی کودکان با بازی به ویژه بازی های اجتماعی، هوش عقلی، تخیل، فرصت ها و انضباط اجتماعی بهتر شکل می گیرد . محمد رضا بحرانی روانشناس می گوید: دوران کودکی انسان به نسبت سایر موجودات، طولانی ترین دوره زیست بوده و خیلی از صاحب نظران اعتقاد دارند، سیر عظمت انسان، در طولانی بودن دوران کودکی او شکل گرفته است.
 
وی اضافه می کند: در روزگار معاصر، به صورت یک عقیده و تلاش بد شاهد تلاش همه گیر خانواده ها بـــــرای شـتــاب بخشـیدن بـه دوران کودکــی فرزنـدان هستیم . هوش هِیجانی انسان بیشترین نقش را در پیشرفت انسان نسبت به هوش عقلی داشته و فعالیت بازی و سرگرمی نیز نقش مهمی در تقویت هوش هیجانی ایفا می کند .

این روان شناس می گوید: از طریق بازی رشد جسمانی کودک بهتر شکل می گیرد، طوری که بنیاد های اساسی شخصیت کودک بین سنین هفت تا هشت سالگی استوار شده و ساختار خود را به دست می آورد، پس از این تغییر در ساختار شخصیتی کودک به سختی امکان پذیر است .

بحرانی می افزود: بازی، رفتاری غریزی و فطری همه انسان هاست و با این مولفه ها، اهمیت کار مربی یا مادر در برخورد با بچه ها و اهمیت بازی روشن می شود . وی تاکید می کند: هر چه دوران کودکی کوتاهتر شود، دست یابی انسان به شخصیت ساختاردار دیرتر روشن می شود .

زبان بازی بچه، زبان سمبلیک است و کودک از طریق آن به صورت غیر مستقیم خواسته های خود را مطرح می کند . بحرانی، توجه والدین به بازی فرزندان را بسیار مهم می داند و می گوید: رفتارهای فرزندانمان به هنگام بازی، مثل خراب کردن اسباب بازی رفتارهایی است که نباید بی تفاوت از کنار آنها بگذریم و یا این که به صورت تخریب گر با آن برخورد کنیم، بلکه هر رفتار کودک نیازمند نگاه دقیق و کارشناسانه مربیان و والدین است .

احتمالاً شما هم مانند بسیاری از والدین می خواهید با خرید اسباب بازی به بهانه جشن تولد و یا مناسبت های دیگر فرزندتان را ذوق زده کنید. اما در میان انبوه اسباب بازی هایی که در بازار وجود دارد انتخاب اسباب بازی مناسب کار چندان آسانی به نظر نمی رسد. اسباب بازی برای سرگرم کردن کودکان ساخته می شود، اما گاهی همین اسباب بازی می تواند دردسر باشد و به کودک شما آسیب بزند. 
اسباب بازی مهم ترین عنصر دنیای کودکان است و خرید اسباب بازی مناسب از مهم ترین وظایف والدین است. کودکان با اسباب بازی زندگی می کنند، از آنها می آموزند و حتی با آنها دوست می شوند. بچه ها می توانند ساعت ها با اسباب بازی سرگرم شوند. آنها با این وسایل می توانند موضوعاتی را تجربه کنند که در واقعیت شاید سال ها طول بکشد تا به آن تجربه ها برسند. 
همین ها کافی است تا اهمیت اسباب بازی برای کودکان را درک کنید. بسیاری از والدین اسباب بازی را وسیله ای لوکس و تجملی به حساب می آورند، اما ارزش پولی یک اسباب بازی لزوما با ارزش حقیقی آن برای تربیت و آموزش کودک، یکی نیست. 
اسباب بازی به همان اندازه که می تواند مفید و موثر باشد ممکن است مضر و مخرب هم باشد.این شما هستید که یکی از این دو تاثیر را برای فرزندتان انتخاب می کنید. 
شاید شما هم ازجمله والدینی باشید که می خواهید بدانید چه معیارهایی برای خرید یک اسباب بازی مناسب برای کودکتان وجود دارد یا به عبارت دیگر، وسیله ای که کودک تان بیشتر اوقاتش را با آن پر می کند تا چه حد برای او مفید خواهد بود.
 در این مطلب به شما می گوییم برای خرید یک اسباب بازی ایمن به چه نکاتی باید بیشتر توجه کنید. ما نیز در انتخاب اسباب بازی جهت فروش آنها در سایت فرفرک، حتما این نکات را لحاظ خواهیم کرد.

1. هشدارها ها را بخوانید 
برچسب های اخطار اطلاعات مهمی در مورد چگونگی استفاده از اسباب بازی و اینکه این اسباب بازی برای چه سنی مناسب است، دراختیار شما قرار میدهند. برای مثال اگر روی بسته بندی نوشته شده «به دلیل وجود قطعات کوچک برای کودکان زیر 36 ماه مناسب نیست» باید به هشدار عمل کنید. یادتان باشد اسباب بازی های پشمی و پارچه ای باید قابل شست وشو باشندبه کودک خود بیاموزید چگونه از اسباب بازی به شکل صحیح استفاده کند.
2. از خفگی پیشگیری کنید
 اطمینان حاصل کنید تمام لوازم و قسمتهای اسباب بازی کودک بزرگتر از او است که فرزند شما نتواند آن را به دهان ببرد و ببلعد. خفگی هنگام بازی با اسباب بازی از رایج ترین خطرات برای کودکان در جهان محسوب می شود، بنابراین باید از خریداری اسباب بازی های کوچک یا چند تکه خودداری کرد، زیرا ممکن است کودک هنگام بازی با آنها، ناخواسته تکه ای را در دهان فرو کند و این کار باعث خفگی او شود.
3. اسباب بازی های خوش ساخت بخرید 
اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات، درزها و شکاف ها نرم هستند و قسمت تیز و برنده ندارند. هر روبان یا رشته ای که ممکن است باعث خفگی شود از اسباب بازی جدا کنید. حواستان به اسباب بازی هایی که گلوله های کوچک دارد، باشد چون ممکن است باعث خفگی شود.

4. به مواد موجود در اسباب بازی توجه کنید 
اسباب بازی های پلاستیکی محکم بخرید. اسباب بازیهایی که با پلاستیک نازک تهیه میشوند به راحتی می شکنند. بسیاری از نگرانی های والدین و مسئولان درمورد اسباب بازیها و بطریهای نوزاد، بیسفنول A است که ترکیب شیمیایی مورد استفاده در تولید بسیاری از اقلام پلاستیکی است. بحث بر سر این است که ایا این ماده اثراتی بر رشد کودکان دارد یا خیر؟
5. اسباب بازی های پرتاب شونده
 از خرید اسباب بازی هایی که اشیا به هوا پرتاب می کنند، اجتناب کنید، این قبیل اسباب بازی ها به راحتی می توانند جراحت های چشم را ایجاد کنند.
6.مجموعه های حاوی مواد شیمیایی 
از مجموعه های حاوی مواد شیمیایی برای کودکان زیر 12 سال استفاده نکنید. این مواد شیمیایی ممکن است ایجاد احتراق کنند و حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند. مطمئن شوید کودکتان میداند چطور به صورت ایمن از این وسایل استفاده کند.
7. ایمنی کودک در اولویت است
 امروزه استاندارد اسباب بازی های کودکان توجه تمام کشورها را به خود مشغول کرده است. این استانداردها دائما به روز می شوند و آزمایشها و تستهای زیادی روی انها انجام میشود، بنابراین بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید ایمنی در اولویت قرار دارشه چون هر سال هزاران کودک با همین اسباب بازی هایی که وسیله سرگرمی هستند، مجروح می شوند.
در دهه 90، 57 کودک بر اثر بلعیدن اسباب بازی از دنیا رفتند، به همین دلیل کمیسیون ایمنی محصول مصرف کننده (CPSC) مقررات سنگینی برای ایمنی اندازه اسباب بازی ها به منظور بازی بچه ها به خصوص بچه های زیر 3 سال در نظر گرفته است. با این حال بسیاری از اسباب بازیها را می توان در بازار پیدا کرد که برچسب احتیاط در مورد بلعیده شدن اسباب بازی را ندارند. در این میان توپ های کوچک 69 مورد مرگ بر اثر خفگی را در دهه 90 رقم زده است، بنابراین قطر این توپ ها برای کودکان زیر 3 سال نباید کوچکتر از 4/5 سانتی متر باشد.
بچه ها هیچگاه از خراب کاری دست برنمی دارند. تیله ها را می بلعند، بعضی قطعات را در دماغ شان فرو می کند. به دنبال اسباب بازی باشید که برای سلامتی فرزندتان خطری نداشته باشد. به این منظور و برای انتخاب یک اسباب بازی مناسب به نکاتی که در این مقاله ذکر می شود توجه فرمایید. به گروه سنی درج شده روی بسته بندی توجه کنید:

دقت کنید وقتی یک اسباب بازی برای کودکان بالای 36 ماه مناسب تشخیص داده می شود، بی دلیل نیست، ممکن است این اسباب بازی از تکه های کوچک یا تیزی ساخته شده باشد که برای کودکان زیر سه سال خطرناک است. کودکان کم سن و سال ممکن است تکه های اسباب بازی را ببلعند یا با فرو کردن آنها در بینی شان باعث خفگی خود شوند. 
از این گذشته، طبقه بندی اسباب بازی ها براساس سن، متناسب با رشد عاطفی و فیزیولوژیکی کودکان در نظر گرفته می شود.
 
بر این اساس یک کودک 3 ساله الزاماً به اسباب بازی یک کودک 5 ساله علاقه ای نشان نمی دهد و بالعکس در خصوص محصولات فرهنگی و رسانه ای نیز باید به سن کودک توجه داشت. برخی از بازی های ویدوئویی حاوی صحنه های خشنی هستند که کودکان کم سن و سال را شوکه می کنند، این مسئله درخصوص فیلم ها و کارتون ها نیز صادق است. برای سنین پایین، بهتر است اولویت را به شخصیت های عروسکی بدهید که بـرای کودک آشنا باشـنـد، مثـل حیـوانـات جنـگـل قهرمانان کتاب ها و انیمیشن ها نیز می توانند بـرای کودکان بسـیار جالـب باشـنـد، چـون کودکان با آنها داستان پردازی می کنند.

  
  

هدفون های بی سیم برای استفاده روزمره گزینه بسیار مناسبی است، اگر شما از دسته افرادی هستید که زیاد از هدفون استفاده می کنید و در انتخاب یک هدفون بی سیم خوب مردد هستید، این مطلب به شما کمک زیادی خواهد کرد.

https://media.bamilo.com/p/anker-7401-9858004-1-catalog_grid_3.jpg

شاید شما نیز در کمد خود و در وسایل خود انبوهی از هدفون های با سیم را دارید که مدت ها است از بسیاری از آن ها استفاده نکردید و بسیاری از این هدفون ها نیز دارای اشکالاتی هستند. این هدفون ها ارزان قیمت هستند و بدون شک هر فردی هنگام خرید هدفون این موضوع را نیز مد نظر داشته است. اگر منطقی فکر کنیم؛ خرید یک هدفون خوب با قیمت نسبتاً بالا می تواند ما را برای مدت ها از هرگونه هدفونی بی نیاز کند، این هدفون ها معمولاً کیفیت های بسیار خوبی دارند ولی قیمت پایینی ندارند. پس با این تفاسیر برای خرید هدفون بی سیم باید اطلاعات کافی در حین خرید داشته باشیم تا از خرید خود پشیمان نشویم.

ابعاد و اندازه

اندازه مناسب و سبک بودن هدفون یکی از ویژگی های بسیار مهمی است که هر فردی در خرید هدفون بی سیم به آن توجه دارد. بسیاری از افراد عادت دارند که هدفون خود را ساعت های طولانی بر روی گوش خود بگذارند، بدون شک برای این افراد قبل از هر چیزی سبک بودن و راحت بودن هدفون روی گوش مهم است.

جدا از این مسئله زیبایی هدفون نیز برای بسیاری از کاربران در درجه اول اهمیت قرار دارد. معمولاً هدفون های بی سیم دارای ظاهر زیبایی هستند و در میان این هدفون ها مدل های بسیار عجیب دیده نمی شود. سه مدل هدفون بی سیم وجود دارد که دسته بندی آن ها عبارت است از: هدفون های بی سیم درون گوشی، هدفون های بی سیم روی گوشی و هدفون های بی سیم Over-ear هستند.

ر هدفون های درون گوشی یا In-ear هدفون در داخل گوش قرار می‌گیرد و احتمال پخش صدا در اطراف وجود دارد و ممکن است در فضاهای عمومی نتوانیم موسیقی با صدای بسیار بلند گوش دهیم. در برخی از این هدفون ها نیز صداهای بیرون به گوش ما می رسد. البته امروزه با استفاده از تکنولوژی های دنیا هدفون های درون‌گوشی با فرم گوش هماهنگ شده اند و این ایرادان به حداقل رسیده است.

هدفون های درون گوشی On-ear بر روی گوش قرار می گیرد و قسمت خارجی گوش را به راحتی پوشش می دهد، البته هدفون های Over-ear پوشش بیشتری بر روی گوش دارد ولی فرقی میان این دو هدفون وجود دارد، تفاوت هایی که میان این دو هدفون وجود دارد در ابعاد و اندازه و کیفیت صدای آن ها است.

کنترل صدا و قابلیت‌های دیگر

هدفون های بی سیم اغلب دارای دکمه هایی هستند که کنترل صدا را آسان تر می کند و کاربر می تواند به راحتی و با بیرون نیاوردن گوشی هوشمند خود صدای آهنگ خود را کم و زیاد کند و به آهنگ بعدی و یا قبلی برود. هدفونی که دارای این قابلیت‌ها باشد بدون شک برای کاربر بسیار خوشایند تر است.

کنترل داشتن بر روی هدفون بی سیم فاکتور بسیار مهمی است که در شرایط شلوغی می تواند بسیار مؤثر باشد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این انتخاب به نیاز کاربر بستگی دارد و ممکن است فردی هدفون بی سیمی را انتخاب کند که هیچ کدام از این قابلیت ها را نداشته باشد و صرفاً به یک هدفون بسیار عالی نیاز داشته باشد و این ویژگی ها از نظر بسیاری از کاربران کار اضافی بر روی دستگاه است. البته باید گفت که هدفون های بی سیمی که دارای حافظه هستند برای ورزش گزینه ای بسیار مناسب است.

برخی از هدفون های بی سیم نیز از طریق بلوتوث و NFC به سایر دستگاه ها متصل می شوند. هر دو این قابلیت ها مزایایی دارند و برای یک هدفون بی سیم گزینه مناسبی هستند.

خرید هدفون با عمر باتری بالا

نکته ای که بسیاری از افراد در حین خرید هدفون های بی سیم از آن غافل می شوند عمر باتری این هدفون ها است. این ویژگی برای یک هدفون بی سیم بسیار مهم است و هرگز از عمر باتری چشم پوشی نکنید و به دقت عمر باتری هدفون بی سیم مورد نظر را بررسی کنید.

هدفون بی سیمی که زود شارژ باتری خود را از دست می دهد بدون شک برای شما آزار دهنده خواهد شد. شما هدفون بی سیم را انتخاب کرده اید که حداقل دو الی سه ساعت بدون دغدغه به موسیقی خود گوش دهید و نگران تمام شدن شارژ آن نباشید.

یکی دیگر از مشخصاتی که شما باید به آن توجه کنید زمان شارژ شدن هدفون است. باید در نظر داشته باشید که هدفون در کمترین زمان ممکن شارژ شود و شما برای دو ساعت استفاده از هدفون نیاز نداشته باشید تا ساعت ها منتظر بمانید. البته بسیاری از هدفون های بی سیم دارای قابلیت اتصال سیم نیز هستند که این ویژگی می تواند نیاز های ضروری ما را بر طرف کند.

کیفیت صدا

یکی از ویژگی های یک هدفون خوب کیفیت صدای آن است. کیفیت صدا در هدفون های بی سیم بسیار مهم است. معمولاً اولین شکایتی که از هدفون های بی سیم بی کیفیت می شود کیفیت صدای کم این هدفون ها است. این روزها بسیاری از هدفون های بی سیم از تکنولوژی aptX بهره مند شده اند، بلوتوث قابلیت بسیار خوبی است ولی هیچ گاه زمینه ایده آل برای اتصال هدفون بی سیم به گوشی هوشمند نیست.

کیفیت صدای منتقل شده با aptX بسیار بهتر از بلوتوث است و کیفیتی شبیه به CD و پخش صدای CD دارد. بسیاری از هدفون ها و اسپیکر های از aptX پشتیبانی می کنند.

نکته سوم : محل قرار گیری گوشی هدفون را مد نظر داشته باشید

بسیاری از افراد علاقه ای به این ندارند که گوشی هدفون مستقیما در گوششان فرو کنند و با هدفون های نارنجکی که روی گوش قرار می گیرد راحت ترند. البته این امر هم اهمیت دارد که بدنه گوشی هدفون نباید به گوش شما ضربه وارد کند بلکه بسیاری از کمپانی ها از الیاف های مخصوصی استفاده می کنند که هم گوش و لاله گوش را اذیت نمی کند هم اینکه از تماس مستفیم صوت با گوش جلوگیری می کنند. در واقع هرچه پهنای این روکش ها و اسفنج های روی هدفون بیشتر باشد به شما کمک بیشتری می کند که گوشتان کمتر اذیت شود. پس هنگام خرید دقت داشته باشید که هدفون درون گوشی می خواهید یا روی گوشی. این دو اصطلاح بین فروشندگان به ترتیب به صورت in-ear و on-ear خوانده می شود.

 

نکته چهارم : برخی هدفون ها قابلیت حذف نویز دارند

بسیاری از اوقات شما نیاز دارید روی کارتان تمرکز داشته باشید و از کارتان لذت ببرید و در نهایت دقت آن را تمام کنید. بسیاری از هدفون ها هستند که قابلیت حذف نویز دارند و برای خلبان هایی که پرواز های طولانی مدت دارند بسیار مناسب هستند. البته نمونه های ساده تری از این مدل هدفون ها هم هنوز ساخته می شود و می تواند به شما کمک کند با صرف هزینه ای کمتر یکی از این هدفون ها را خریداری کنید. در این هدفون ها که با استفاده از اصل تداخل مخرب، موجب می شود که امواج صوتی شکسته شوند و به گوش شما نرسند. البته این هدفون ها بیشتر برای افرادی بکار می آید که بخواهند صداهای نسبتا ضعیفی نظیر پچ پچ کردن، حرف زدن، روخانی کتاب و… را از خود دور کنند اما نمونه های قوی تر هم هستند که برای برخی خلبان ها مورد استفاده قرار می گیرد که موجب می شود شکست دیواره های صوتی بر اثر حرکت هواپیما به گوش خلبان نرسد.  پس اگر به چنین امکانی نیاز دارید می توانید به راحتی یکی از این هدفون ها را خریداری کنید.


  
  

امروزه با بالارفتن حجم فایل‌ها، آرشیو اطلاعات و کمبود حافظه در هارد‌های اینترنال و همچنین دسترسی سریع به اطلاعات و قابلیت حمل هارد‌های اکسترنال، این دستگاه‌ها بسیار محبوب شده‌اند و برای عده‌ای از افراد که تمایل دارند هزینه‌ای بالاتر پرداخت نمایند، امکاناتی مانند؛ مقاوم بودن در برابر شرایط غیر عادی از جمله آب، گرد و غبار، شوک الکتریکی و از همه مهم‌تر ضربه را می‌دهد تا کاربران با امنیت و آسایش بالاتری از اطلاعات خود استفاده و نگهداری کنند. 

چرا به حافظه اکسترنال نیاز دارید

اطلاعات مهم در کامپیوتر شما ممکن است از دست بروند. بنابراین اگر این اطلاعات برای شما با اهمیت هستند و تنها یک نسخه از آنها را در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، به شما توصیه می کنیم یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات روی یک هارد اکسترنال تهیه کنید.

علاوه بر این اگر سیستم شما پر از اطلاعات، عکس ها و آهنگ هایی است که قصد ندارید آنها را پاک کنید، بهتر است به فکر تهیه یک هارد اکسترنال باشید تا بتوانید به همه این اطلاعات به صورت یکجا، دسترسی داشته باشید.

انواع حافظه خارجی

دو نوع درایو ذخیره سازی اطلاعات وجود دارد.

  • Solid-State Drives یا اصطلاحا SSD
  • Hard Disk Drive یا اصطلاحا HDD

SSD ها بسیار سریع هستند ولی نسبت به HDD ها گرانتر می باشند. برای خرید SSD در حجم بالا باید حدودا 4 برابر HDD هزینه کنید. SDD ها همچنین امن تر هستند. اگر مقاومت هارد برای شما مهم است می توانید از مدل های قوی و ضد ضربه استفاده کنید. این درایو ها معمولا دارای پوشش بیرونی می باشند که مقاومت دستگاه را بیشتر می کنند.

حافظه های SSD برخلاف HDD ها هیچ قسمت مکانیکی ندارند و کمتر از  HDD ها آسیب پذیرند. اگر دیسک سخت اکسترنال HDD داشته باشید و هنگام خواندن و یا نوشتن اطلاعات به آن ضربه وارد کنید به احتمال بالای 90 درصد دیسک سخت اکسترنال شما آسیب خواهد دید.

در عوض HDD ها ارزان می باشند و در ظرفیت های بالای 500GB  و تا حجم 1TB و 2TB  (هر ترابایت 1024GB است) و بالاتر موجود می باشند. 

انواع مختلف هارددیسک های اکسترال 

پیش از دسته بندی درایو های HDD اکسترنال لازم است بدانید که درون درایوهای اکسترنال یک HDD وجود دارد و در واقع هارد اکسترنال از یک HDD معمولی بعلاوه یک مدار ساده مبدل SATA به USB تشکیل شده است که در یک کیس جذاب قرار گرفته اند. درایو های سخت اکسترال (HDD External) دو دسته می باشند:

  • دیسک سخت های اکسترنال بدون آداپتور که اصطلاحا به آنها هارد دیسک های اکسترنال پاسپورتی گفته می شود.
  • دیسک سخت های اکسترنال با آداپتور

 درایو های اکسترال پاسپورتی، سبک تر، کوچک تر و کندتر از درایو های اکسترال با آداپتور می باشند. برق مورد نیاز این درایوها از طریق پورت USB تامین می گردد و سرعت HDD داخلی آنها نیز معمولا 5400 دور در ثانیه است. در داخل این درایو های اکسترنال یک HDD نوت بوک قرار دارد. این درایو وزن و ابعاد کوچکتری داشته و به راحتی قابل حمل می باشد. قیمت درایو های اکسترال پاسپورتی تقریبا دو برابر درایو های اکسترنال بزرگ یا آداپتوری است. اما درایو های اکسترال با آداپتور وزن سنگین تر و ابعاد بزرگتر و سرعت بیشتر دارند. درون درایو های اکسترنال با آداپتور معمولا یک HDD معمولی ( HDD کامپیوترهای رومیزی) با سرعت 7200 دور در ثانیه استفاده می شود. 

چه ظرفیتی برای شما مناسب تر است؟

این مورد بستگی به ظرفیت اطلاعاتی دارد که قصد دارید در حافظه ذخیره سازی خارجی نگه دارید. اگر بیشتر اطلاعات شما، فایل های Word و اطلاعات اینچنینی هستند که حجم زیادی ندارند، می توانید هارد 250 یا 320 گیگابایتی تهیه کنید و اگر بیشتر فایل های شما را موزیک و عکس و فیلم تشکیل می دهند، می توانید هارد 500 گیگابایتی ، 1 و یا 2 ترابایتی تهیه کنید.

قیمت هارد اکسترنال 500 گیگابایتی با توجه به برند و کیفیت، بین 70 تا 100 هزار تومان و قیمت 1 ترابایتی حدودا دو برابر است.

امنیت درایو

بعضی از درایوها دقیقا مشابه یک مخزن عمل می کنند. یعنی تنها اطلاعات شما را درون خود نگه می دارند. ولی درایو هایی نیز وجود دارند که امنیت و امکانات بیشتری مانند بازیابی راحت فایل ها و یا تهیه نسخه پشتیبان به صورت اتوماتیک فراهم می کنند.

این امکانات ممکن است برای شما هزینه بردار باشند و قیمت درایو را بالا ببرد. بنابراین کاملا بستگی به نیاز و اهمیت امنیت اطلاعات شما دارد.

سرعت

زمانی که سرعت نوشتن و خواندن از درایو برای شما اهمیت دارد، باید به پورت های دستگاه توجه کنید. بیشتر درایور ها از USB 2.0 یا eSATA پشتیبانی می کنند ولی پورت USB 3.0 هنوز کاملا جا نیافتاده و ممکن است همه درایو ها از آن پشتیبانی نکنند. در هر حال وجود USB 3.0 در درایو یک مزیت بزرگ است. دستگاه های MAC از eSATA پشتیبانی نمی کنند.

اگر از Mac استفاده می کنید، به قابلیت اتصال درایو از طریق FireWire نیز توجه کنید.

سرعت eSATA از USB 2.0 بیشتر است. ولی معمولا نیاز به یک منبع انرژی خارجی دارد بنابراین برای استفاده از این پورت برای جا به جایی فایل های بزرگ مانند فیلم های HD، معمولا باید از درایوهای اکسترنال با آداپتور استفاده کنید.

قابلیت اتصال به شبکه


البته قبل از خرید یک هارد اکسترنال خوب و کاربردی متناسب با نیازتان باید نکاتی را مدنظر قرار دهید که شاید شامل موارد زیر شود: 

راهنمای خرید هارد اکسترنال

 • درصورت بالا رفتن ظرفیت هارد اکسترنال قیمت و وزن آن هم بالا می‌رود. قیمت و وزن یک هارد یک ترابایتی به مراتب کمتر از یک هارد 6 ترابایتی است.

 • با بالا رفتن ظرفیت هارد تعداد چرخش دیسک گردان شما نیز پایین می‌آید و باید انتظار داشت که چرخش یک هارد 6 ترابایتی 5400 دور در دقیقه باشد.

 • اگر از هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم و سریال و فایل‌های شخصی استفاده می‌کنید یک هارد با 5400 دور را برای شما توصیه می‌کنیم، ولی اگر برای نقل و انتقال اطلاعات به یک هارد اکسترنال نیاز دارید هارد با سرعت 7200 به شما توصیه می‌شود. • در حافظه‌های SDD اطلاعات با سرعت بیشتری می‌توانند بارگذاری و جابه جا شوند، لازم به ذکر است که حافظه‌ی SDD برای نصب بازی و برنامه ایده آل است، ولی هارد HDD برای ذخیره سازی و آرشیو سازی مناسب‌تر است.

 • اگر در مورد ضدضربه بودن هارد نگرانی‌هایی دارید. حافظه‌های SDD به علت نداشتن قسمت مکانیکی مطمئن‌تر اند، زیرا در اثر ضربه اتفاق خاصی برای آن نمی‌افتد، اما هارد اکسترنال HDD به علت داشتن همین قسمت مکانیکی در صورت ضربه خوردن امکان آسیب دیدن دارند، باید اضافه کرد که هارد HDD نسبت به قطع جریان برق حساس می‌باشد و بهتر است هنگام خرید هارد HDD، مدل ضد ضربه یا ضدشوک آن را خریداری نمایید.

 • در صورتی که از PC استفاده می‌کنید بهتر است از گزینه‌ی هارد اکسترنال با آداپتور استفاده کنید، البته توصیه‌ی ما بیشتر هارد با آداپتور می‌باشد، چون احتمال قطع و وصل جریان برق را به صفر می‌رساند و امن‌تر است.

 • اگر برایتان از نظر بودجه امکان پذیر است هارد اکسترنالی خریداری کنید که مدت زمان تشخیص Recongnition Time آن کمتر بوده و سریع توسط لپ تاپ شناسایی شود.

اگر تصمیم ندارید از از این درایو در یک شبکه خانگی یا اداری استفاده کنید، نیازی به بررسی قابلیت شبکه در درایو خود ندارید. ولی اگر قرار است از این درایو در شبکه خانگی یا شبکه کوچک اداری خود استفاده کنید باید قابلیت Network-Attached Storage یا اصطلاحا NAS را بررسی کنید. این درایو ها مانند هارد های اکسترنال بزرگی می باشند که می توانند به طور اتوماتیک از چند کامپیوتر نسخه پشتیبان تهیه کنند و یا کامپیوترهای موجود در شبکه برروی آنها اطلاعات بنویسند و یا بخوانند.

این درایو ها از HDDهای معمولی گران تر می باشند. گاهی اوقات قیمت این هارد ها بر اساس تعداد کامپیوتری که می توانید به آنها متصل کنید و ظرفیت آنها، خیلی زیاد می شوند. این درایو ها در یک شبکه، ابزار بسیار مفیدی می باشند.


  
  

اگر نگاهی به آمار تصادفات ناشی از خرابی تایر بیندازیم به اهمیت انتخاب تایر و لاستیک مناسب بیشتر پی می بریم. آن وقت دیگر دل کندن از لاستیک هایی که به تازگی عوض کردیم اما متناسب با فصل نبوده و یا در کل مناسب نیستند برایمان سخت نخواهد بود. این مطلب به شما کمک می کند تا بین انواع لاستیک ها سردرگم نشوید و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. 

کلیک- در ادامه از انواع لاستیک ها و ویژگی های آن ها صحبت می کنیم. چهارفصل تایرهای مسافرتی این نوع از لاستیک ‌ها، لاستیک ‌های اصلی چهار فصل است که دوام زیادی دارند و احساس راحتی را در حین رانندگی به شما می رسانند.

 لاستیک‌ های چهار فصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سر و صدای کمتری ایجاد می ‌کنند. لاستیک های چهار فصل با علامت M+S مشخص می ‌شود که این علامت خلاصه شده کلمه‌ های گل و برف است.

 راهنمای انتخاب لاستیک مناسب خودرو تایرهای با عملکرد بالا کسانی که کشش بیشتر را در هر نوع آب و هوایی از لاستیک خود انتظار دارند بهتر است مدل ‌هایی را انتخاب کنند که عملکرد بالایی را نسبت به لاستیک‌ های مسافرتی چهار فصل دارند.

 ترکیبات ویژه لاستیک‌ های با عملکرد بالا، انعطاف‌ پذیری لاستیک را در آب ‌و هوای سرد حفظ می ‌کند و در سخت ‌ترین شرایط لاستیک را چسبنده نگه می دارد.

 راهنمای انتخاب لاستیک مناسب خودرو تایر هایی با عملکرد فوق ‌العاده این لاستیک ‌ها مثل لاستیک ‌های با کارایی بالا هستند. تفاوتش با آن ها در این است که برای سرعت ‌های بالاتر طراحی ‌شده ‌اند. 

این لاستیک ‌ها رطوبت را منتقل می ‌کنند تا با کشش بهتری که دارند در شرایط برف و یخبندان عملکرد بهتری داشته باشند. تایر های مناسب برای تمام شرایط آب ‌و هوایی بهترین لاستیک ‌های چهار فصل این لاستیک ‌ها هستند و به هر نوع لاستیک چهار فصل دیگر برتری دارند. این لاستیک ها به دلیل داشتن نماد دانه برف و کوه، صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان می‌ دهند.

 البته اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید گزینه بهتر برای خودرو شما لاستیک ‌های زمستانی است. در شرایط آب ‌و هوای گرم نیز این لاستیک ‌ها الگویی مناسب دارند اما بی ‌نقص نیستند. اما در صورتی که لاستیکی با دوام با سر و صدای کمتری را می خواهید این لاستیک ‌ها مناسب شما نیستند و بهتر است گزینه های دیگر را بررسی کنید.

 تابستانی تایر های گرندتورینگ تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچ عنوان مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیستند اما در شرایط جاده ای خشک هندلینگ بهتری ایجاد می‌ کند و از لاستیک ‌های تابستانی دیگر سر و صدایی کمتری دارند. راهنمای انتخاب لاستیک مناسب خودرو تایرهای با عملکرد بالا این لاستیک‌ ها از لاستیک‌ های تورینگ تابستانی معروف هندلینگ بهتری ایجاد می‌ کنند و فرمان پذیرترند. 

اما نسبت به دیگر لاستیک‌ ها این نوع زودتر فرسوده می ‌شوند و می ‌توانند سخت‌ تر و پرسر و صداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند. تایر های با عملکرد فوق‌العاده این نوع تایر ها بهترین عملکرد را در بین هم ‌رده‌ های خود دارند و در آب و هوای گرم، چسبندگی و فرمان پذیری فوق ‌العاده ‌ای دارند. اما بسیار سخت و پر سر و صدا هستند و زودتر از لاستیک ‌های تابستانی دیگر فرسوده می‌ شوند. 

ماشین‌ های اسپرت معمولاً از این لاستیک ‌ها استفاده می ‌کنند. حتی فراتر از این تایرها، خریداران می ‌توانند از میان تایر های تابستانی، تایر های مکس و اکس ‌تریم را انتخاب کنند که چسبندگی و پاسخ دلخواه هر راننده ای را ایجاد می کنند. راهنمای انتخاب لاستیک مناسب خودرو زمستانی تایر های بدون میخ این لاستیک‌ ها، رایج ترین لاستیک‌ های زمستانی هستند و در جاده‌ های لغزنده چسبندگی خود را نشان می ‌دهند.

 آج این تایرها الگوی خاصی دارد که باعث خرد شدن تکه‌ های یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک می ‌شود که در نهایت با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار می‌ دهد کشش بیشتری در آب‌ و هوای سرد ایجاد می ‌کند. این لاستیک‌ ها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیک‌ های زمستانی هندلینگ پایین ‌تری دارد. 

راهنمای انتخاب لاستیک خودرو 

تایر های میخ دار این نوع از لاستیک ‌های زمستانی از ترکیب مشابه لاستیک‌ های بدون میخ استفاده می ‌کند اما این نوع می ‌تواند با میخ‌ های فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع لاستیک در بعضی از مناطق به دلیل خراب بودن جاده غیر قانونی است. رانندگی با این لاستیک‌ ها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب است.

اکثر مردم لاستیک های تمام فصل را خریداری می کنند زیرا هم ارزان تر است و هم کاربردی تر و لازم نیست برای تابستان و زمستان مجموعه لاستیک های جداگانه داشته باشند. لاستیک های تمام فصل کارایی و کیفیت خوبی دارند. اما هیچ وقت در بخش های مختلف ایده آل نیستند. 

لاستیک های تابستانه عملکرد خوبی برای فرمان پذیری و ترمز در جاده های خشک و مرطوب دارند اما اصلا بدرد جاده های لغزنده و برفی نمی خورند. 

لاستیک های زمستانی برند های عالی و معروفی برای جاده های برفی و لغزنده می باشند اما در جاده های خشک و مرطوب فقط بدرد ترمز گرفتن می خورند. در هر نوع از تایر ها در بخش های مختلف عملکرد های متنوعی وجود دارد که برای شما در نمودار زیر آن ها را آماده کرده ایم. همانطور که مشاهده می کنید هیچکدام از تایر ها در تمامی موارد عالی نیست. پس برای این که بتوانید بهترین لاستیک را برای خودرو خود انتخاب کنید، سه مرحله زیر را دنبال کنید.

این دسته از تایر ها بیشتر در دونوع S و T speed rating می باشند که نشان دهنده حداکثر سرعت برای لاستیک ها می باشد. برای S حداکثر سرعت حدود 180 کیلومتر بر ساعت و برای T حدود 190 کیلومتر در ساعت می باشد. این لاستیک ها انتخاب خوبی برای سفر های طولانی و خودرو های معمولی و شاسی بلند می باشند.


  
  
انتخاب و خرید لباس مجلسی زنانه برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ محسوب می شود. موارد زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب لباس مجلسی باید مدنظر قرار دهید.

 

 

در ابتدا باید در مورد تِم مهمانی و لباس هایی که می توانید در آن مهمانی بپوشید، آگاه باشید. استایل و تناسب لباس، نکات مهم دیگری هستند که باید در نظر داشته باشید، چرا که لباس مناسب شما باید زیبا و راحت باشد. هرچند نکات زیادی وجود دارد که باید به آن ها دقت شود، اما بسته به نوع مراسم شما باید مواردی را در نظر داشته باشید. در این مطلب به مهم ترین نکات خرید یک لباس مجلسی زنانه می پردازیم.

 
 

مهمانی های غیررسمی و خودمانی

لباس مجلسی

لباس مجلسی گزینه ای کاملاً رسمی در کمد لباس هر خانمی است، اما این گزینه می تواند کمی هم غیررسمی باشد. برای دورهمی های خودمانی، یک لباس مجلسی غیر رسمی می تواند انتخاب مناسب تری باشد. برای خرید یک لباس مجلسی زنانه و غیر رسمی این سوال ها را از خودتان بپرسید:

  • جواهرات طلایی بیشتر به این لباس مجلسی می آیند یا نقره ای؟
  • کدام مدل کیف با این لباس مجلسی هماهنگ تر است؟
  • آیا این لباس مجلسی به اندازه کافی برای رقصیدن راحت است؟
  • آیا بلندی لباس برای مهمانی مورد نظر مناسب است؟

برای بسیاری از خانم ها اینکه بتوانند دوبار از یک لباس استفاده کنند نکته بسیار مهمی است. به همین دلیل، بهتر است بدانید که بسیاری از لباس های مجلسی غیررسمی می توانند در زمستان هم به راحتی با جوراب شلواری، چکمه و ژاکت پوشیده شوند و استایلی شیک جدید به وجود آورند. پس نگران نباشید، چراکه می توانید از لباس های مجلسی غیررسمی استفاده های روزانه داشته باشید.

مراسم و دورهمی های نیمه رسمی

لباس مجلسی

اینگونه مهمانی ها یکی از انعطاف پذیرترین مهمانی ها برای انتخاب نوع پوشش خانم ها محسوب می شود. لباس مجلسی مناسب برای مهمانی های نیمه رسمی، مانند دورهمی آغاز سال نو، می تواند کاملاً راحت و بدون ریزه کاری های مرسوم و یا لباسی کاملاً رسمی باشد، مانند لباسی که در یک مراسم ازدواج بر تن می کنید. اگر به چنین مراسمی دعوت شدید، یک پیراهن مشکی کوتاه بپوشید. پیراهن مشکی کوتاه و ساده می تواند برای تمام مراسم و مهمانی ها انتخابی کاملاً زیبا و مناسب باشد.

لباس مجلسی خوب برای مراسم رسمی

لباس مجلسی

برای یک جشن عروسی رسمی، بهتر است لباسی کاملاً رسمی را برای پوشش خود انتخاب کنید. در چنین مراسم و مهمانی هایی از خانم ها انتظار می رود پیراهن مجلسی بلند بپوشند.

خصوصیت اصلی یک لباس مجلسی رسمی

یک لباس مجلسی رسمی، کاملاً بلند است. این لباس ها ممکن است در قسمت پشت کمر کمی باز باشند. امروزه برای اینگونه مراسم پیراهن هایی با دامن هایی که در قسمت جلو کوتاه و پشت بلندی دارند هم محبوب شده اند. گاهی اوقات هم پیراهن هایی با دامن میدی برای این مهمانی ها مناسب و درخور هستند.

بلندی لباس مجلسی زنانه

اگر بلندی لباس مجلسی شما برای قدتان مناسب نیست، پایین آن را کمی تو بزنید تا برای قد شما متناسب شود. خانم هایی که قدی بلندتر از حد معمول سایر خانم ها دارند، باید لباس مجلسی رسمی شان را بلندتر از اندازه معمول پیراهن های نرمال سفارش بدهند. دقت کنید، زمانی که لباس مجلسی بلند خود را برای کوتاه کردن نزد خیاط می برید، حتماً کفشی که می خواهید با آن لباس بپوشید را هم ببرید، تا اندازه گیری بلندی آن دقیق تر شود.

بزرگترین چالش هنگام خرید لباس مجلسی زنانه این است که چه نوع لباسی برای اندام شما زیباتر است. پیراهن مجلسی مناسب، بسته به شکل اندام فرد، متفاوت است.

اشکال اندام بدن و لباس مجلسی متناسب

اندام گلابی

لباس مجلسی

افراد با اندام گلابی، باسن و ران بزرگی دارند.

لباس مجلسی مناسب اندام گلابی:

  • دامن های راسته ای که حداقل 5 سانتی متر بالای زانو قرار بگیرند.
  • تاپ هایی که حلقه آستین گشادی دارند.

افراد با این اندام باید از پوشیدن دامن های پرچین دوری کنند.

اندام سیب

این افراد بالاتنه ای درشت و کوتاه دارند.

لباس مجلسی مناسب اندام سیب:

  • پیراهن هایی که درست از زیر سینه گشاد می شوند.
  • پیراهن هایی که کاملاً گشاد هستند.
  • پیراهن هایی که روی باسن بسته می شوند.

اندام مستطیلی (ورزشکاری)

لباس مجلسی

افراد دارای این اندام، کمر باریک، بدن کم انحنا و سینه های کوچکی دارند.

لباس مجلسی مناسب اندام مستطیلی:

  • پیراهن های آستین حلقه ای
  • پیراهن هایی که یقه قایقی باز یا بدون شانه (Off-shoulder)
  • پیراهن های راسته یا پرچین

اندام ساعت شنی

لباس مجلسی

این افراد کمر باریکی دارند، اما سینه و باسن آن ها بزرگ است.

لباس مجلسی مناسب اندام ساعت شنی:

پیراهن های تنگ و چسبان بهترین گزینه برای این افراد هستند.

اندام مثلثی

لباس مجلسی

افراد دارای اندام مثلثی، قفسه سینه فراخ و شانه های پهنی دارند؛ اما کمر و باسن آن ها باریک است.

لباس مجلسی مناسب اندام مثلثی:

  • پیراهن هایی که دامن کلوش و پرچین دارند برای این افراد بسیار عالی است.
  • دامن و شلوار فاق بلند نیز یک گزینه فوق العاده برای افراد با اندام مثلثی خواهد بود.

این افراد باید از پوشیدن پیراهن های بندی اجتناب کنند.

 

به طور کلی، هنگام خرید لباس مجلسی زنانه هرکسی باید شناخت کافی نسبت به شکل بدن خود داشته باشد. همچنین قبل از خرید لباس مجلسی، باید در مورد سایز بالاتنه، پایین تنه و کمر خود آگاهی کافی داشته باشند، چراکه دانستن این موارد می تواند در انتخاب پیراهن با سایز و اندازه متناسب بسیار مفید باشد.

چگونه از یک فروشگاه اینترنتی لباس مجلسی مناسب بخریم؟

خوشبختانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی، انواع لباس های مجلسی زنانه را به فروش می رسانند. هنگامی که تصمیم می گیرید از یکی از آنها پیراهن مجلسی بخرید، حتماً متناسب بودن آن پیراهن را در نظر داشته باشید و به اندازه تمام قسمت های لباس دقت کنید. کسانی که خریدار حرفه ای لباس هستند، حتماً به راهنمای انتخاب سایزی که هر برند منتشر کرده، توجه می کنند.

 

لباس مجلسی زنانه یکی از ملزومات کمد لباس هر خانمی است ولی نکته قابل توجه، متناسب و به اندازه بودن لباس مجلسی است، چرا که در زیباتر به نظر رسیدن آن ها نقش به سزایی دارد. به نظر شما یک لباس مجلسی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟


  
  
مهم نیست که با چه هدفی به سمت خرید طلا و جواهرات می روید، در هر صورت خرید طلا و جواهر یک تجربه ی لذت بخش برای شما خواهد بود. باید گفت طلا یک فلز گرانبها است که با گذشت زمان ارزش خود را حفظ می کند، اما خرید آن بسیار هزینه بر است و یک سرمایه گذاری در طول زندگی شخص محسوب می شود. 
به همین جهت بایستی در خرید آن نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید تا در طول زندگی از آن لذت ببرید و در صورت نیاز با کمترین ضرر آن را بفروش برسانید.
 اگر قصد دارید برای خرید طلا و جواهر عازم بازار بشوید باید بدانید که خرید آن باید با دانستن یک سری اطلاعات صورت بگیرد. در ادامه ما به شما اطلاعات کلیدی برای خرید طلا و جواهر را می گوییم تا خرید خوبی را تجربه کنید. در این خصوص باید از فردی آگاه به اصول و نکات خرید و ساخت طلا کمک گرفت تا خرید موفق و خوبی را تجربه کرد. 
در این خصوص مسعود رضایی، مدیریت مرجع تخصصی طلا و جواهرات ایران طی این مقاله به نکاتی جهت خرید طلا و جواهر پرداخته است. 

خرید و فروش جواهرات و طلا از خرید و فروش هایی می باشد که دارای رمزها و داستانهای بسیاری است و صد البته مهارت های ابتدایی را طلب می کند، بگذارید برای شروع خرید طلا را از خرید جواهرات به صورت کامل جدا کنیم و سپس به آموزش فن خرید و فروش جواهرات و طلا بپردازیم.

 

حال باید بدانید که هر مصنوعی که از طلای 18 عیار تهیه می شود و دارای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی باشد را جواهرات گویند به طوری که وزن جواهر و یا سنگ نیمه قیمتی بر وزن طلا غلبه کند و مصنوعات طلا همان کارهای خام و خالص طلای 18 عیار (در ایران) را گویند که بدون هرگونه سنگی ارائه می شود .

 

فرق طلا با جواهرات چیست؟ 

فرق طلا با جواهرات این است که در کار ساخته شده ازطلا هیچ گونه سنگ قیمتی بکار نرفته ولی در جوهرات سنگ های گرانبها بر روی کار ساخته شده نصب می گردد که این سنگ ها ممکن است اتمی و یا اصل باشند به جواهراتی که سنگ اتمی بکار رفته جواهرات اتمی و به جواهراتی که سنگ اصل بکار رفته جواهرات اصل می گویند .

 

نوع خرید و فروش جواهرات با طلا فرق می کند:

1- فروش طلا = قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سودفروشنده ( 7یا8% )

 

2- فروش جواهرات = قیمت روزهرگرم طلا + اجرت شامل ( ارزش سنگهای بکارفته / اجرت ساخت پایه جواهر / مخراجی وسایرهزینه ها ) + سودفروشنده ( 15 % الی 20% ) همچنان که نحوه خرید طلا با جواهرفرق می کند شرایط فروش آنهاتوسط مصرف کننده نیز باهم فرق دارند در کار ساخته شده از طلا اجرت ساخت و سود فروشنده کسر و به نرخ روز خریداری می گردد ولی نحوه فروش جواهرات که تاکید و سفارش می کنم درحفظ فاکتور خرید آن دقت واهتمام لازم رابه عمل آورید ازروی فاکتور بدین صورت می باشد که سود فروشنده (15% الی20%) کسر و ترقی و یا تنزل از قیمت روز درج شده در فاکتور رامحسابه و بهاء آن را به صاحبش پرداخت می کنند.

 

 

راهنمای خرید انگشتر طلا

دسته اول آن هایی هستند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به حساب می آید.

 

دسته دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند.

 

سومین دسته هم تلفیقی از 2گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این 3 گروه هستید که خواندن این مقاله را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با خرید و فروش جواهرات و طلا انتخاب کرده اید. اگر دوست دارید همیشه در یک جمع بدرخشید، یک سرمایه گذاری مطمئن را تجربه کنید و از همه مهم تر سرمایه تان هر روز بیشتر شود نکات مندرج در این مقاله بهترین راهنما برای یک انتخاب مناسب خواهد بود.

 

? طلایی که طلایی نیست

درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و… ) می تواند باشد.

 

برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در واقع تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان طلای سفید را هنگام فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.

1_ قبل از اینکه برای خرید طلا و جواهرات عازم شوید، از میزان عیار طلا اطلاعات کسب کنید و آگاه شوید که این عیار چه تاثیری در قیمت جواهر و دوام و سختی آن می گذارد. باید بدانید که طلای 24عیار طلای خام و با ارزشترین نوع طلا است. در اصل طلا در فرم خام خود بسیار نرم است، بنابراین برای رسیدن به استحکام و سختی مطلوب با انوع فلزات از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل ترکیب می شود. حال باید بدانید که عیار طلا چیست و چگونه تعیین می شود. طلای خام دارای عیار 24 است که برای زیورآلات مناسب نیست. اگر طلا دارای عیار 10 باشد این بدان معناست که اگر طلا به 24قسمت تقسیم شود 10قسمت آن طلا است و 14قسمت آن فلزهای دیگر. طلا و جواهرات در ایران با استفاده از طلای 18 عیار تهیه می شوند. بنابر این توضیحات مشخص می شود که هرچه عیار طلا بالاتر برود، آن طلا نرم تر و گرانتر می شود.

  
  

کالج از آن کفش‌هایی است که همیشه و همه جا به کار‌مان می‌آید؛ در محل کار، در گشت‌وگذارهای روزانه، در دانشگاه و مدرسه و خلاصه هرجا که دلمان کفشی بخواهد که هم زیبا باشد هم راحت. این گزارش نگاهی است ریزبینانه به دنیای کالج‌ها و یک راهنمای کامل برای همه شمایی که خیال کفش خریدن در سر دارید.

 زیر و بم کفش کالج بچه گانه اینکه چرا و چگونه اسم‌شان شد کالج از آن معماهای هزار توست. یکی می‌گوید نسب‌شان ‌می‌رسد به برندی قدیمی به همین نام که برای اولین‌بار، حدود سال‌های 67 و 68 کفش‌های رنگی را وارد ایران کرد؛ دیگری می‌گوید وقتی کفشی انتخاب اول دانشجوها باشد نامش هم می‌شود کالج و آن دیگری... اما از هر جا که آمده باشد مهم این است که آمده و ماندگار شده و امسال هم مثل سال‌های گذشته خیال دارد نقش تاثیرگذاری در پوشش‌های بهاری و تابستانی‌ما بازی کند. 

نکات کفش کالج

اگر شما هم سری به بازار کفش این روزها زده باشید این ادعای ما را تصدیق می‌کنید! این گزارش نگاهی است به چند و چون کالج‌های زنانه و مردانه در بازار این روزها. 200 تا 500 هزار تومان! طراحی کلاسیک و ماندگار کالج باعث شده تا در طراحی‌های بهاری و تابستانی‌ همه برندها ردی از کالج به جا بماند. هر کدام‌شان هم بسته به سلیقه طراح، دستی به سرگوش این کفش زده‌اند و تغییرات ظریفی ایجاد کرده و نشان خودشان را هم در آن ثبت کرده‌اند. اما همین ثبت نام و نشان کلی خرج روی دست کالج دوستان گذاشته است!

 (البته آن گروه از کالج‌دوستانی که خیال دارند از برندها خرید کنند). اگر هوس خرید از برندهایی مثل کلارکس، جئوکس و اکو که برندهای تخصصی کفش هستند یا حتی برندهایی مثل بنتون، زارا و مانگو که دستی در طراحی کیف و کفش هم دارند به سرتان زد باید خودتان را برای روبه‌رو شدن با قیمت‌هایی به طور میانگین بین 200 تا 500 هزار تومان آماده کنید!

خرید کفش تنگ به امید اینکه پس از مدتی جا باز خواهد کرد یک اشتباه محض است. هیچگاه یک کفش تنگ را خریداری نکنید.

کف کفش میبایست محکم و قابل انعطاف باشد و سطح آجداری نیز داشته باشد. خود کفش نیز باید سبک باشد.

از به پا کردن کفشهای پاشنه بلند به مدت طولانی خودداری کنید. کفشهای پاشنه بلند لغزیدن و بزمین خوردن، درد کمر و پا و تغییر در فرم پا را بدنبال دارند. سعی کنید پاشنه کفشتان از 4 سانتی متر بلند تر نباشد. همچنین پاشنه های عریض تر نسبت به پاشنه های نوک تیز و باریک مناسبتر میباشند.

هنگام امتحان کفش توجه داشته باشید که پاشنه پاهای شما نباید درون کفش بلغزد.

 البته خیلی هم نگران نباشد چون فروشندگان این کالج‌های برند مدعی هستند که شما این قیمت را در ازای کیفیت بالای جنس، دوخت و تنوع در طرح و رنگ می‌پردازید. منظور از کیفیت بالا هم بدنه تمام چرم، کفی‌های طبی، زیره‌های استاندارد، طراحی متفاوت و... است. از بهار تا پاییر‍‍! کالج‌هایی که بهار امسال می‌خرید نه تنها در طول تابستان بلکه تا نیمه‌های پاییز هم به کارتان می‌آید بنابراین باید بگوییم کالج اگر نه 4 فصل اما در 3 فصل از سال می‌تواند همراه پای شما باشد. نگران بازی‌های مد هم نباشید چون این کلاسیک‌های ماندگار به این زودی‌ها خیال ندارند از دنیای مد کناره بگیرند!

 زیر و بم کفش کالج با جوراب حکمرانی کالج‌ها نقطه عطف دوران حکمرانی کالج‌ها تابستان 2 سال پیش بود. درست زمانی که رنگ‌های شاد و متنوع تابستانی در پوششی از جنس نوبوک به دنیای این کفش‌ها راه پیدا کرد حالا از همان زمان تا امروز انتخاب کالج یعنی انتخاب دنیایی از رنگ، آن هم رنگ‌های شاد از قرمز و زرد گرفته تا حتی صورتی و آبی آسمانی. اصلا به همین دلیل است که ما هم کالج را به عنوان یک همراه خوب تابستانه به شما معرفی می‌کنیم!

 اما سؤال اینجاست که این کالج‌ها را کی و کجا بپوشیم. کالج‌های نوبوک رنگی بهترین انتخاب برای زمان‌هایی است که شما خیال دارید اسپرت بپوشید. این کالج‌ها با شلوار جینترکیب خوبی می‌سازند.

 فقط می‌ماند کمی سلیقه در هماهنگی رنگ لباس و حتی کیف‌تان با کالجی که می‌پوشید! کالج‌های نوبوک رنگی را در رنج قیمت 40 تا 120 هزار تومان هم می‌توانید پیدا کنید البته مشروط بر اینکه سراغ برندها نروید! سگک‌دار بپوشید! کالج کمی پیش از این تنها یک کفش کاربردی و راحت بود اما حالا به لطف خلاقیتی که طراحان کفش، در کارهای‌شان به خرج می‌دهند حتی در مهمانی‌های رسمی هم می‌توانید روی این کفش کلاسیک حساب کنید.

 اما یادتان باشد بر اساس قوانین نانوشته خوش‌پوشی در مهمانی‌های رسمی باید سراغ کالج‌های ورنی، مدل‌هایی که ترکیبی از چرم و جیر هستند و بالاخره هماهنگ با رنگ و طرح لباس‌تان سراغ نمونه‌های پارچه‌ای طرح‌دار بروید تا در ظاهر رسمی شما خللی وارد نشود!

 اما به یاد داشته باشید علاوه بر دقتی که در انتخاب جنس کالج به خرج می‌دهید باید به طراحی آن هم دقت کنید. بهتر است برای مراسم رسمی انواع سگک‌دار کالج‌ها را انتخاب کنید، سگک‌های طلایی و نقره‌ای که روی کالج‌ها کار شده جلوه رسمی‌تری به آنها می‌دهد.


  
  

در این ساختنی یاد می گیرید که چطور با فنون ساده آهنگری یک چاقوی فلزی بسازید. البته نه یک چاقوی معمولی؛ چاقوی دمشقی! در این پست علاوه بر ساخت یک چاقوی فلزی، با نحوه ساخت فولاد دمشقی هم آشنا میشوید. برای ساخت این چاقو با فولاد دمشقی به کوره آهنگری، سندان و چکش نیاز دارید. اگر تازه آهنگری را شروع کرده اید، ساخت این چاقوی فلزی برایتان ساده خواهد بود چون از تکنیک های حرفه ای در آن استفاده نشده است.

 با فولاد دمشقی چاقوی فلزی درست کنید با فولاد دمشقی چاقوی فلزی درست کنید فولاد دمشقی رنگ های مختلفی دارد که با ترکیب آنها یک الگوی مارپیچ ساخته میشود. وقتی فولاد دمشقی را داخل ترکیب حکاکی قرار دهید، فلزات غیرمشابه با نرخ های مختلف تغییر رنگ می دهند که طرح زیبایی را روی چاقو میسازد. 

روش های متفاوتی برای ساخت فولاد دمشقی وجود دارد که همه آنها کیفیت فولاد را هم بیشتر می کنند. روشی که در این پست استفاده شده بسیار ساده است اما نتیجه خوبی دارد. گام اول : وسایل و ابزار مورد نیاز وسایل مورد نیاز دو یا چند تکه فولاد (ترجیحاً با درصد کربن بالا) – این فولادها با هم ترکیب خواهند شد و طرح های روی چاقو را میسازند. بهتر است یکی از فولادها کربن بیشتر و دیگری نیکل بیشتر داشته باشد. 

شار جوشکاری میلگرد (برای جوشکاری دسته) چوب (برای ساخت دسته چوبی) اپوکسی پین برنجی روغن بذر کتان (یا هر نوع روغن دیگر برای کار روی دسته) روغن گیاهی (برای سرد کردن) کلرید آهن ابزار مورد نیاز سندان – بهتر است سندان از جنس فولاد باشد و مقاومت کافی داشته باشد. 

می توانید بجای سندان از یک سنگ بزرگ، یک تکه فولاد یا چکش بزرگ استفاده کنید. چکش انبر ماشین جوشکاری – این ابزار اختیاری است و کمک میکند شمش را ثابت نگه دارید. اگر ماشین جوشکاری ندارید، فولاد را با یک تکه سیم نگه دارید. کوره آهنگری – کوره باید قابلیت رسیدن به دمای جوشکاری و فورج را داشته باشد. 

خرید چاقو

بدون چنین کوره ای نمی توانید لایه های مختلف را با هم ترکیب کنید. چرخ تسمه سوهان دریل گیره در ساختنی بخوانید : با فناوری شناوری مغناطیسی، درختچه بونسای شناور بسازید گام دوم : شمش فولاد را مونتاژ کنید ورقه های فولاد را در اندازه دلخواه ببرید. ابعاد پیشنهادی ما 1.2 در 7.6 سانتیمتر است؛ هرچه شمش بزرگتر باشد، شکل دادن آن با چکش سخت تر میشود. حتماً تمام اکسیداسیون ها و برآمدگی های لبه فلز را جدا کنید تا جوشکاری تمیز باشد. 

ورق های فلزی را لایه لایه روی هم بچینید. حالا ورق های فلز را تراز کنید و آنها را بهم جوش بدهید. یک دسته موقت به آن جوش کنید تا راحت تر بتوانید شمش فولاد را داخل کوره بگذارید. البته می توانید بجای جوش دادن دسته از انبر هم برای اینکار استفاده کنید. 

گام سوم : جوش اول را داخل کوره بگذارید حالا باید کوره آهنگری را آماده کنید. هرچه کوره کوچکتر باشد، راحت تر به دمای جوش میرسد. شمش فلز را داخل کوره داغ کنید تا به رنگ قرمز مایل به نارنجی برسد.

 در این مرحله لازم نیست شمش خیلی داغ بشود. شار جوشکاری را روی شمش بریزید و صبر کنید تا آب بشود و بین لایه ها رسوخ کند. این شار تکه های اضافی را ذوب میکند، از اکسیداسیون جلوگیری میکند و نمی گذارد اکسیژن با فلز تماس پیدا کند. 

با استفاده از شار می توانید یک جوشکاری تمیز داشته باشید. دوباره شمش را داخل را کوره آهنگری بگذارید و همین فرایند را چندبار تکرار کنید. هرگاه لازم بود تکه های اضافی بیرون زده از شمش را جدا کنید. حالا کوره را تا دمای جوش داغ کنید. محل کارتان را مرتب کنید و چکش و انبر را آماده کنید چون نباید وقت تلف کنید. شمش را داخل کوره بگذارید و وقتی رنگش کاملاً نارنجی و براق شد، آن را از کوره بیرون بیاورید.

 سریع شمش را روی سندان بگذارید و آرام رویش چکش بزنید تا جوش اولیه ثابت بشود. دوباره شمش را داخل کوره بگذارید تا به دمای جوش برسد، سپس با حرکات متوسط تا محکم روی آن چکش بزنید. در ساختنی بخوانید : آموزش ساخت : یک چراغ دیواری شیک بسازید گام چهارم : شمش را تا کنید حالا باید تعداد لایه ها را بیشتر کنید.

 در حین چکش کاری به همه قسمت های شمش چکش بزنید تا بجای پخش شدن، طول آن بیشتر بشود. نصف شمش را اندازه بگیرید و با هر ابزاری که دارید، شمش را از وسط نصف کنید. یک اسکنه را داغ کنید و با آن سه چهارم ضخامت شمش را آب کنید. 

حالا شمش را با گیره بلند کنید و روی لبه سندان بگذارید. شمش را برگردانید و آرام روی آن ضربه بزنید تا بشکند. حالا همان فرایند کوره و جوشکاری مرحله اول را تکرار کنید. 

شار جوشکاری را به شمش اضافه کنید، شمش را داغ کنید، چکش کاری کنید، گرم کنید، جوش بزنید و داخل کوره بگذارید. این مراحل را آنقدر تکرار کنید که به تعداد لایه های مورد نظرتان برسید. ما شمش را چهار بار تا کردیم که تعداد لایه ها را به 112 تا رساند. هرچه تعداد لایه ها بیشتر باشد، الگوی روی فولاد دمشقی فشرده تر میشود.


  
  
   1   2   3   4   5      >