سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و اشعث پسر قیس را که فرزندش مرده بود چنین تعزیت فرمود : ] اشعث اگر بر پسرت اندوهگینى ، سزاوارى به خاطر پیوندى که با او دارى ، و اگر شکیبا باشى هر مصیبت را نزد خدا پاداشى است . اشعث اگر شکیبایى پیش گیرى حکم خدا بر تو رفته است و مزد دارى ، و اگر بى تابى کنى تقدیر الهى بر تو جارى است و گناهکارى . پسرت تو را شاد مى‏داشت و براى تو بلا بود و آزمایش ، و تو را اندوهگین ساخت و آن پاداش است و آمرزش . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :1
کل بازدید :108357
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/9
1:0 ع

استفاده از کولر گازی «اسپیلت» بسیار بیشتر شده و کم کم دارد جای سیستم های‌ خنک کننده دیگر را می گیرد. اگر کولر گازی «اسپیلت» شما دچار مشکل آب پس دادن به داخل شده است این مطلب بشما کمک خواهد کرد که مشکل کولر گازی خودرا بفهمید.لازم است بلافاصله بعد از مشاهده آنها را باید برطرف کنید که حتما توصیه میکنیم که اگر به تنهایی قادر به برطرف کردن نیستید با یک تعمیرکار متخصص کولر گازی تماس برقرار کنید .


    1– فیلتر هوای کثیف   

فیلتر هوای کولر گازی یکی از قطعاتی است که در صورت سرویس و تمیز نکردن به موقع امکان دارد علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات آسیب وارد کند پس هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن آن اقدام کنید.
سرویس کولر گازی

سرویس کولر گازی
 
    2–  کاهش سرمایش کولر گازی         

یکی از مشکل شایع کولر گازی باد گرم زدن کولر گازی می باشد.
به صورت خیلی ساده یک واکنش شیمیایی در سیستم کولر شما باعث میشود که هوا خنک تولید شود، اگر سطح خنک کنندگی آن پایین است این به معنای آن است که یک  مشکلی برای این سیستم به وجود امده است و در 90% موارد ضعف خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد، در اولین فرصت کولر خود را برسی و نسبت به برطرف کردن این عیب اقدامات لازم را صورت دهید.

تعمیر کولر گازی :

اسپیلت با توجه به نوع فناوری و ساخت آن دقیقاً مانند همان لیوان آب در تابستان است که بدلیل سرد شدن فین ها یا کویل ها  رطوبت هوا را از محیط جمع کرده و بصورت آب از خود خارج میکند و با توجه به نحوه تنظیمات آن می توانید اینکار رابه حداقل یا حداکثر برساند.


     3– آیا فن بیرونی (کندانسور) به خوبی کار میکند؟  

فن بیرونی مسئول انتقال گرمای منزل شما به فضای بیرون از خانه می باشد. اگر فن بیرونی به درستی کار نکند سرمای مناسبی نمی تواند جایگزین گرمای منزل شود و باعث خواهد شد که کمپرسور بیش از حد گرم شده و سیکل سرمایش کولر گازی شما مختل شود
 

    4– خرابی برد الکتریکی      


چهارمین مشکل شایع کولر گازی یکی از مشکلات رایج خرابی برد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه است که در صورت بروز مشکل برای این قسمت امکان به وجود امدن هر مشکلی هست ازجمله خاموش شدن کولر گازی یا طبق برنامه نبودن عملکرد دستگاه و …

 

    5– مراقب کابل ها باشید           


اگر کولر گازی گهگاه به صورت خودکار خاموش و روشن میشود به دلیل بالا بودن آمپر مصرفی کولر گازی ممکن است که با مشکل سیم کشی مواجه باشید. سیم

کشی معیوب کولر گازی خیلی خطرناک بوده و احتمال آتش سوزی وجود دارد.

سوختن کولر گازی

در تصویر روبرو نمونه ای از آتش سوزی یک کولر گازی به علت اتصال کابل ها را مشاهده می کنید

 

    6 – آبریزی کولر گازی   


یکی دیگر از مشکل شایع در کولر گازی که درصد بالایی از مشتریان با ما تماس می گیرند سرریز شدن آب از پنل داخلی کولر گازی می باشد که این نشانه مسدود شدن راه آب خروجی کولر گازی است که با سرویس کولر گازی رفع می شود. البته باید دلایل دیگر را هم بررسی کرد.
رفع آبریزی کولر گازی

    7 – وجود برفک روی لوله ها     


هفتمین مشکل شایع کولر گازی برفک زدن لوله های کولر گازی یا کندانسور نشانه کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلترها می باشد . بعد از خاموش شدن ، آب شدن یخ ،نشتی به دنبال خواهد داشت ، کولر گازی را ریست نکنید اگر تمیز کردن فیلترها کمک نکرد کولر را تا حل مشکل روشن نکنید.


  
  

فصل تابستان با همه ی جذابیت ها و میوه های خوش رنگ و لعابش از راه رسیده است! در هر سن و سال و هر قشری که باشیم نمی توانید از جریان هوای خنک دم صبح و نسیم ملایم آخر شب های تابستانی دست برداریم اما باز گذاشتن پنجره ها در ساعاتی اولیه روز و انتهای شب در تابستان ها مشکلات بسیاری را نیز با خود همراه دارد مشکلاتی نظیر ورود حشرات موذی که تمام آرامش و لذت این فصل دوست داشتنی را از بین می برد. اما راه کار ساده ای برای حل این معضل وجود دارد، آن هم استفاده از توری پنجره هاست! با ما همراه باشید تا نمونه های متنوع آن را با هم بررسی کنیم.


انتخاب توری مناسب برای فضاهای داخلی
پیش از هر چیز باید توجه داشته باشید که برای کدام فضا توری نصب می کنید به طور مثال برای فضایی مانند پنجره های سرویس های بهداشتی و حمام نیاز است که طوری متحرک باشد چرا که توری ها همان طور که مانع از نفوذ حشرات می شوند مانع از خروج آن ها هم می شوند! بنابراین در چنین فضاهای مربوطی که برای تکثیر حشرات بستر مناسبی است حتما باید از توری های متحرک استفاده کرد.

 اما باز شدن پنجره ها ، دغدغه هایی را هم به همراه دارد مثل ورود حشرات مزاحم به داخل منزل. حشرات مزاحمی که به محض باز کردن پنجره به داخل منزل آمده و آسایش را بر هم می زنند. برخی از افراد برای جلوگیری از ورود مگس، پشه و یا زنبور به داخل منزل همیشه پنجره ها را بسته نگاه می دارند ، در حالی که به سادگی و با نصب توری پنجره می توان برای همیشه مانع ورود حشرات مزاحم به داخل منزل شد. با نصب به موقع توری پنجره می توان در فصل تابستان ، از زیبایی ها و مواهب این فصل بیشتر استفاده نمود.

نصب توری پنجره برای همه اتاق ها و حتی سرویس های بهداشتی ضروری است. هر گونه منفذی که ممکن است راه ورود حشرات مزاحم باشد باید با توری پوشانده شود.برای نصب توری روی پنجره ها باید انواع توری را بشناسید و بهترین نوع توری با توجه به جنس پنجره را انتخاب کنید.

نصب توری پنجره عالی

توری گالوانیزه یکی از  انتخاب ها برای نصب توری پنجره است این نوع از توری در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. جنس توری محکم و با دوام بوده و عمر بالایی دارد. توری گالوانیزه قابل شستشوست و در مقابل تغییرات دمایی مقاومت خوبی دارد.

توری درب و پنجره آلومینیوم

نوع توری دیگری که برای درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد ، توری های آلومینیومی است . این توری ها ضد زنگ بوده و انعطاف زیادی دارد. برش دادن و کار با توری در حین ساخت بسیار ساده است و علاوه بر آن وزن کمی دارد . توری آلومینیوم قابل شستشو بوده و دید قابل قبولی را نیز برای افراد فراهم می کند .

در ویدیوی زیر نوع متفاوتی از توری های پنجره را معرفی می کنیم تا با بهترین نوع توری موجود در بازار آشنا شوید.پس ویدیوی زیر را هرگز از دست ندهید!!                                 

توری پنجره فایبر گلاس

توری های فایبرگلاس که به توری پشه ای نیز معروف هستند ، از نظر اقتصادی با توجه به کیفیتی که دارند کاملا به صرفه می باشند. توری فایبرگلاس در مقابل نور خورشید و حرارت بالا مقاوم بوده و طول عمر زیادی دارد. در هنگام نصب توری پنجره توجه داشته باشید که امکان انتخاب رنگ با توجه به سلیقه و متریال بنا وجود دارد.
برای نصب توری با توجه جنس قاب پنجره و نیاز مشتری می توان از انواع مختلف توری استفاده کرد . و علاوه بر آن انواع توری ثابت، ریلی و یا لولایی نیز برای پنجره ها در نظر گرفته می شود.

توری ثابت برای پنجره ها

قاب توری با پروفیل upvc و کاملا گالوانیزه و تقویت شده می باشد. در صورت درخواست مشتری می توان توری ثابت را با قاب های آلومینیومی ضد زنگ زدگی کار کرد که استحکام قابل قبولی دارند.

توری لولایی برای درب ها

توری های لولایی در دو نوع توری لولایی آلومینیوم و توری لولایی upvc ساخته می شوند ، که تفاوت در متریال قاب است و نصب توری پنجره و درب در هر دو نوع یکسان صورت می گیرد. اغلب توری های لولایی برای درب ورودی در نظر گرفته می شود و برای پنجره ها کاربرد ندارد.

انتخاب جنس توری پنجره

امروزه توری های ویژه ای به بازار آمده است که از نوع خاصی الیاف فایبر گلاس با فناوری نوین ساخته می شود این توری ها ضد گرد و غبار هستند و دید به منظره ی اطراف را مختل نمی کند. این توری ها به انواع مختلف در بازار مانند توری رولی و یا پلیسه موجود می باشد که در پشت فریم پنجره جمع شده و به دلیل نازک بودن فریم آن ها کاملا با پنجره هماهنگ می شود و ظاهر ساختمان را از حالت اولیه خارج نمی کند همچنین جلوی دید و نور را هم نمی گیرد.


  
  

با گسترش استفاده از انواع لوازم خانگی برقی، بسیاری از مردم به دنبال مراکزی برای تعمیر این لوازم هستند، اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که به‌طور مثال ساید نیاز به تعمیر داشته باشد اما مرکز معتبری برای این کار پیدا نشود، برای تعمیر لباسشویی و تعمیر ظرفشویی نیز ممکن است چنین مشکلی به وجود آید؛ اما این امر با عدم دسترسی به لوازم پرکاربرد خانگی می‌تواند دردسرهای بسیاری را برای شخص به‌ بار آورد.

 

در واقع با کمبود وقتی که اغلب خانوارها با آن مواجه هستند، استفاده از لوازم خانگی برقی بسیار ضروری خواهد بود و در صورتی که این لوازم از دسترس خارج باشند، بار مشکلات زیادی بر دوش خانوارها می‌افتد و پیامدهای نه چندان خوشایندی در انتظار خواهد بود.

تعمیر لوازم خانگی : ساید و انواع یخچال

انتخاب یک مرکز تعمیر ساید به دلیل گران‌قیمت بودن قطعات این دستگاه اهمیت دارد و در صورتی که خانوارها نتوانند از خدمات یک مرکز معتبر برای تعمیر ساید استفاده کنند، در نهایت با خسارات جبران‌ناپذیری روبه‌رو خواهند شد؛ به‌طور مثال جابه‌جایی وسایل و لوازم خانگی همچون یخچال‌های سایدبای‌ساید برای افراد بسیار سخت است. حال تصور کنید که می‌خواهید این دستگاه سنگین را از برج‌ها و ساختمان‌های مرتفع یک کلان شهر به سمت مرکز تعمیر ساید حمل کنید.

تعمیر لباسشویی خود را به چه کسی بسپاریم؟

مشکلات مربوط به تعمیر لوازم خانگی تنها برای یخچال سایدبای‌ساید وجود ندارد و برای تعمیر لباسشویی نیز مشتریان با آن مواجه خواهند شد. در صدر مشکلات تعمیر لباسشویی، سرعت اجرای کار وجود دارد که اهمیت بیشتری برای مشتریان خواهد داشت. در واقع استفاده از لباسشویی برای مدت‌زمان طولانی، افراد را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌سازد و این امر در خانواده‌های پرجمعیت و دارای کودکان خردسال نیز دو چندان می‌شود.

تعمیر ساید، تعمیر لباسشویی و تعمیر ظرفشویی جزو خدمات بسیار مهم مراکز بزرگ است و اغلب مردم نیز برای این محصولات با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که از این طریق راه‌حل‌های موثری نیز به دست می‌آورند.

شرکت تعمیرات لوازم خانگی مستر امداد با کمک گرفتن از تیم تعمیرکاران ماهر و حرفه ای، کیفیت بالایی در ارائه خدمات خود دارد. در این نمایندگی، تنها تعمیرکارانی می توانند مشغول به فعالیت شوند که نه تنها در آزمون ورودی موفق شده بلکه دوره های آموزشی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی برندهای مطرح را گذرانده باشند.

تعمیر اسپیلت

تعمیرات اسپیلت در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که ضمن بهره مندی از دانش نظری این حوزه، برخوردار از یک دهه تجربه فنی در حیطه تعمیرات اسپیلت هستند؛ همین امر سبب گشته تا کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم خانگی قادر به رفع کلیه اشکالات و اختلالات ایجاد شده در این دستگاه گردند و بتوانند با اِعمال پاره ای تنظیمات و سرویس های مورد نیاز، کیفیت اولیه اسپیلت را به آن بازگردانند. مرکز تعمیرات لوازم خانگی با خرسندی اعلام می‌دارد که ضمن فراهم آوردن تمامی پارامترهای فوق، موفق به ارائه تخصصی‌ترین خدماتِ مرتبط با تعمیرِات اسپیلت گشته است که این امر مرهون بیست سال سابقه مدیریتی و فعالیت در زمین? طراحی، فروش و اجرای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، به‌ویژه سیستم تهویه مطبوع و اسپیلت می ‌باشد.


  
  

این موجودات دردسر ساز حتی از طریق فاضلاب به داخل خانه نفوذ می کنند و علاوه بر ظاهر چندش آور حاوی آلودگیها و مواد آلرژی زایی هستند که به خصوص برای بچه ها ، سالمندان ، خانم های باردار و بیماران ریوی خطرساز می باشد. تحقیقات نشان داده است که سوسک ها حامل باکتریهای اسهال، وبا و حتی تب تیفوئید هستند و آنها را از فاضلاب به خانه ها منتقل می کنند. علاوه بر این سوسک ها حامل تخم کرم های انگلی هستند که ورود آنها به خانه مشکلات جدی برای سلامت انسان ایجاد خواهد کرد.

فصل تابستان که از راه می رسد، تعداد مراجعه کنندگان به شرکت های سمپاشی رشدی تصاعدی پیدا می کند، درواقع یک باور غلط در میان مردم شکل گرفته است که تابستان و شدت گرفتن گرما یعنی زمان سمپاشی؛ در صورتی که این باور کاملاً اشتباه است، زیرا در تابستان این جانوران فقط خودشان را نشان می دهند و به چشم می آیند.

بهترین زمان سمپاشی، پاییز و زمستان است، یعنی زمانی که آنها تخم ریزی می کنند و با یک سمپاشی کامل می توان در نطفه جلوی زیاد شدن آنها را گرفت.

سرویس سمپاشی منازل خوب

درباره سمپاشی هم باید چند نکته مهم را مردم مورد توجه قرار دهند. نخست اینکه به هیچ وجه خودشان این کار را انجام ندهند و حتما توسط متخصص انجام شود. سمپاشی اگر توسط مردم و با سم های غیراستاندارد انجام شود، جز مقاوم کردن جانوران و دشوار شدن کار شرکت های سمپاشی نتیجه ای دربر ندارد.

سمپاشی فضایی

مزایا:

موثر بر پشه های بالغ - پوشش منطقه وسیع - حشره کش کمتر برای یکبار استفاده - مناسب برای کشتن پشه های خارج از منزل

معایب:

هزینه بالا – نیاز به کارکنان اموزش دیده – آلودگی مناطق وموجودات – پخش بوی حاصل در منطقه

اقدامات کنترل پشه ها ودیگر دوبالان-ساخت خانه های ضد پشه

•  طراحی مناسب خانه ها:طبقات بالاتر - پایه بلند- تعداد در وپنجره - مسدود کردن لبه بام ها

•  اقدام حفاظتی برای چادرها:سمپاشی اطراف وخود چادر-کویلهای ضد پشه-توری-دور کننده- پارچه آغشته به سم

متاسفانه برخی شرکت های سمپاشی که در فضاهای رسانه ای تبلیغ می کنند، به مردم می گویند سمی که ما استفاده می کنیم هیچ خطری ندارد، هین جا بصراحت اعلام می کنیم که ما سم بی خطر نداریم!

تمام سم های موجود در بازار چه اصل و چه قلابی شیمیایی هستند و ریشه شان نفت است و احتمالاً شما هم شنیده اید که می گویند در چاه فاضلاب مثلاً نفت یا گازوئیل اگر بریزیم سمپاشی سوسک ها و دیگر جانوران از بین می روند، بخصوص در خانه هایی کهبچه کوچک یا سالمند وجود دارد، بسیار باید روند سمپاشی علمی و تخصصی انجام شود، چرا که مشکلات گوارشی مهمترین عوارض این نوع سمپاشی هاست.

خرید سم مناسب جهت سمپاشی حشرات

 با وجود سموم فراوان در بازار شما قطعا برای انتخاب بهترین سم جهت سمپاشی حشرات باید با یک کارشناس سمپاشی خانگی مشورت کنید. برای این منظور نوع حشرات موجود در منزل را نیز باید مورد توجه قرار دهید و بر اساس شیوع حشرات سم مناسب جهت سمپاشی حشرات را با مشورت کارشناس انتخاب کنید.

 

نکات ایمنی مهم قبل از سمپاشی حشرات

 سمپاشی حشرات کار دشواری است که حتما باید قبل از آن آمادگی کسب کنید تا باعث نتیجه معکوس و مسمومیت شما نشود.

1- انتخاب سم مناسب بر اساس توصیه کارشناس
2- مطالعه برچسب سم و روش استفاده از آن
3- آماده کردن محیط و خارج کردن افراد خصوصا بچه ها و سالمندان
4- برداشتن مواد خوراکی و آشامیدنی در محل سمپاشی حشرات
5- تعیین بهترین زمان سمپاشی بر اساس نوع حشرات

 نکات ایمنی مهم حین سمپاشی حشرات

 1- برای سمپاشی از لباس های پوشیده و کفش و ماسک استفاده کنید.
2- سم را بو نکنید و تا پایان کار از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات اجتناب کنید.
3- موقع سمپاشی خانه و هر محیط بسته ای پنجره ها را باز نگه دارید.
4- حداقل زمان مورد نیاز درج شده روی برچسب سم برای ورود مجدد به محیط سمپاشی شده را حتما رعایت کنید.
5- در زمان تهیه محلول سمپاشی در جهت موافق جریان هوا و باد بایستید.
6- در صورت مجاز بودن خانه را به صورت نقطه ای و لکه ای سمپاشی کنید نه بصورت کلی تا آلودگی سطوح به سم به حداقل برسد.
7 – در صورت امکان از سمومی استفاده کنید که فقط نیاز است درزها و شکاف ها با آن سمپاشی شود.
9 – دقت کنید که سم را بیش از غلظت پیشنهادی روی برچسب آن بکار نبرید.


  
  

شستو شوی خودرو ها اخیرا شاهد ظهور روش های متفاوتی هستیم .شستوشو ی خودرو با استفاده از آب تحت فشار گرم و سرد پر رونق ترین این روش هادر حال حاضر میباشند.در سال های گذشته رانندگان ترجیح میدادند خودرو های خود را به روش خود با شلنگ آب و پارچه ای به نام لنگ شستو شو بدهند که باتوجه به مصرف بالای آب در این روش کارواش های تحت فشار اخیرا مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

کارواش سیار خوب

در نسلهای قدیمی تر کارواش سیار، مخزنی پر از آب روی یک ماشین باری مثل نیسان یا وانت سوار  میکردند و با استفاده از واترجت، به شست و شو و نظافت در محل می پرداختند. اما این مساله مشکلات زیادی به بار می آورد و نیز بازار آن هم بسیار محدود بود. شست و شو با واترجت آلودگی زیادی برای اطراف و محل شست و شو به بار می آورد، و پاشش آب به اطراف بسیار برای مشتریان ناخوشآیند بود. همچنین واترجت به درد نظافت بسیاری از اماکن نمیخورد و نیز در محلهای سربسته نیز به دلیل الودگی اساسا امکان شست و شو در محل توسط کارواش سیاری که از واترجت استفاده میکرد نبود.

با ظهور تکنولوژی جدید بخارشوی صنعتی برای راه اندازی کارواش سیار، که از آن با نامهایی نظیر نانو بخار شور صنعتی ، کارواش نانو بخار، بخارشوی نانو، دیگ بخار و نانوکارواش بخار نیز یاد میشود، تمامی مشکلاتی که متوجه واترجت و شست و شو با آن بود رفع شد و فرصتی طلایی برای ایجاد کسب و کاری پر درآمد برای صاحبان کسب و کار کارواش بخار سیار ایجاد شد.

اما با با پیشرفت علم نانو ذرات شاهد ورود این علم به کارواش هستیم که موجب شده است که مصرف آب برای شستو شوی خودرو ها به صفر برسد و چون نیازی به تخصص و ابزار خاصی ندارد خود راننده ها نیز میتوانند خود این کار را انجام بدهند همچنین این روش موجب رونق کارواش های سیار شده است .این یعنی یک تیر و دو نشان صرفه جویی در آب و زمان .

آموزش کارواش بدون آب (نانو):

قبل از پرداختن به این روش توضیحی در رابطه با مواد شوینده که مهمترین بخش این روش میباشد می پردازیم.

استفاده از خدمات کارواش نانو و یا کارواش بدون آب، جدید ترین سبک شست و شوی اتومبیل است که در مقایسه با روش های پیشین شست و شوی اتومبیل ساز و کار به کل متفاوتی دارد؛ در ادامه به توضیح ساز و کار و مواد شوینده مورد استفاده در کارواش نانو می پردازیم.در گذشته مردم ترجیح می دادند شخصا نسبت به شست و شو و نظافت خودروی خود اقدام کنند؛ با پیشرفت زمان رویه شست و شوی اتومبیل دچار تحولاتی شد و با ایجاد و گسترش کسب و کار کارواش، مردم رفته رفته وظیفه شست و شو و نظافت خودروی خود را به این موسسات واگذار کردند.

کارواش ها در کل از سه روش برای شست و شوی اتومبیل ها استفاده می کنند؛ اکثر کارواش ها با به کار گیری نیرو های متخصص و با تجربه و با استفاده از روش های قدیمی به مشتریان خود سرویس می دهند.

 آشنایی با مواد شوینده

هنگامی که جرم یا کثیفی از هر نوع آلودگی روی سطوح قرار می گیرد, به دلیل جاذبه بین مولکولی, حالت چسبندگی ایجاد می شود. انباشته شدن ذرات و جرم های مختلف روی سطوح سبب کدر شدن رنگ آنها می شود.

در تمیز کردن با آب خالی یا مواد شوینده و آب, مولکول های آب یا شوینده, نقش واسط در احاطه ذرات و جابجایی آنها را بر عهده دارند و هر چه مولکول های آب با سرعت بالاتری به سطح برخورد کنند, توانایی بیشتری در پاک کنندگی دارند که در کارواش های معمول از فشار هوا و آب برای نیل به این هدف استفاده می‌شود.

نظافت و شستشوی سطوح کف، دیوار ها و تجهیزات امری ضروری در صنایع بوده و از آن جایی که تاثیر به سزایی در ارتقای سلامت محیط و افزایش عمر مفید تجهیزات دارد، از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد. استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مکانیزه ای چون دستگاه های واترجت بهترین گزینه برای تامین کارواش درب منزل و نیاز های نظافتی محیط خواهد بود. دستگاه کارواش سیار یا شوینده فشار قوی وسیله ای است که جریان معمولی آب را دریافت کرده و به آب پر فشار و با سرعت بالا تبدیل می کند.

این دستگاه به یک پمپ جا به جایی مثبت مجهز گردیده که وظیفه ایجاد جریان آب فشار قوی را بر عهده دارد و مهم ترین بخش واترجت به شمار می آید. اساس عملکرد دستگاه واترجت به گونه ای است که با پاشش آب فشار قوی بر روی سطح آلوده، پیوند های شیمیایی و بین مولکولی ایجاد شده در بین ذرات آلاینده و سطح را سست نموده و در نتیجه سبب جدا شدن و حذف انواع آلودگی های سخت می گردد.

تجهیزات کارواش سیار

دستگاه های واترجت یا شوینده فشار قوی ابزار های کارآمدی برای نظافت و شستشوی انواع سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی می باشند. این دستگاه ها به واسطه استفاده از فشار بالای آب تمامی آلودگی های سرسخت و تثبیت شده را شستشو داده و حذف می نمایند. دستگاه های واترجت به واسطه توان بالایی که در شستشوی و لایه برداری از روی انواع سطوح دارند، به طور گسترده ایی در عملیات های نظافتی خانگی، صنعتی و تجاری به کار گرفته شده و همانند دیگر تجهیزات مکانیزه به منظور بهبود در  عملکرد و استفاده از حداکثر توان دستگاه می توانند از تجهیزات جانبی در عملیات های نظافتی استفاده نمایند.


  
  

باغبانی در منزل یک تفریح مفید است! هم یک سرگرمی تازه خواهید داشت و هم از خوردن سبزیجات ارگانیک و طبیعی کنار وعده‌های غذایی‌تان لذت می‌برید.

گل و گیاه در خانه میترا

من برای تهیه گیاهان آپارتمانی هزینه زیادی نکردم. هر زمان که در طول روز و در روزمرگی زندگی گیاهان را می بینم از آنها انرژی می گیرم و به همین دلیل دوست دارم که گل و گیاهان را در خانه نگهداری کنم. برای مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی از آبپاش، اسپری و بیلچه استفاده می کنم.

اگر به فکر باغبانی در منزل افتاده‌اید، می‌توانید از چند گیاه ساده و کاربردی شروع کنید. کاربردی‌ترین گیاهی که می‌توانید در باغچه‌ خانه‌تان بکارید، سبزی است. سبزی‌هایی مانند تره، ریحان، جعفری و حتی سیفی‌جات مانند گوجه‌فرنگی و فلفل‌رنگی را هم می‌توانید در باغچه خانه کشت دهید.

اگر تجربه باغبانی ندارید، خدمات باغبانی و هرس درخت طراحی فضای سبز می‌توانند شما را راهنمایی کنند. نکته مهم این است که آن‌قدر در این مسیر باید آزمون و خطا کنید تا به مرور زمان خودتان تبدیل با باغبانی خبره شوید.

اغبانی در منزل تنها با داشتن بذرهای سالم ممکن است

حتی با داشتن بهترین ابزارهای باغبانی، خاک حاصلخیز و کود مناسب باز هم داشتن بذر سالم و مرغوب است که اهمیت دارد. شرایط و محیط کشت زمانی کارساز خواهد بود که بذر اصلاح‌شده و مرغوب در خاک کاشته شود. برای آن‌که از سالم بودن بذر اطمینان حاصل کنید، دو یا سه عدد از بذرهای خریداری شده را در پارچه‌ای مرطوب قرار دهید و برای چند روز پارچه را با اسپری کردن آب، مرطوب نگه دارید. اگر در این زمان بذرها جوانه بزند، نشان‌دهنده سالم بودن بذر است.

روح خودتان را با باغبانی آرام کنید. احتیاجی نیست که یک حیاط یا باغچه بزرگ داشته باشید تا آرام بگیرید. یک جعبه میوه و یا یک تایر کهنه هم می‌تواند باغچه شما شود.  از این ایده‌های ناب باغبانی در منزل استفاده کنید تا هر چه زودتر به نتیجه برسید.

خدمات باغبانی در منزل

اگر بذر شما از این آزمایش سربلند بیرون آمد، قبل از کاشت پوسته آن باید نرم شود. ظرفی را از آب پر کنید و بذرها را در آن بریزید. دقت کنید که درِ ظرف بسته نباشد و آب با هوا در تماس بشد. اجازه دهید یک یا چند روز بذر در آب بماند تا پوسته‌اش نرم شود.

برای بذر سبزی، بذرهایی که خریده‌اید را بر حسب بزرگی و کوچکی و ضخامت پوسته دو تا چهار ساعت در آب قرار دهید. مثلا این زمان برای بذرهایی مانند شاهی و جعفری دو ساعت است و برای باقلا و لوبیا چهار ساعت خواهد بود.

از هر چیزی در زیباتر کردن باغچه حتی کوچک خود استفاده کنید. چیزی که این روزهای پر استرس ذهن خیلی‌ها را آرام می‌کند داشتن یک باغچه کوچک و کاشتن و پرورش یک گیاه است.


  
  

اما آیا میدانید عامل بسیاری از این حالات روحی  مسائلی چون بی توجهی به نظافت محل کار یا نظافت منزل ، آشفتگی وسایل موجود در محل کار یا محل زندگی ، گرد و غبار نشسته رو اشیای دور و اطراف شما و … هستند.

شاید در ظاهر امر نظافت مساله ساده ای به نظر برسد اما جالب است بدانید که نظافت محل کار بازدهی و رضایت کارکنان را بالا می برد و همچنین بر رفتار کارکنان تاثیر مثبت میگذارد.

نظافت محیط های مشترک تمام شرکت ها

بعد از نظافت محلی های فعالیت کارکنان نوبت به مکانهای عمومی مانند ،توالت،آبدار خانه،اتاق انتظار،اتاق جلسه یا کنفرانس مانند اینها است .در نظافت آبدار خانه تنها جای است که با موادی ضد باکتری مورد استفاده قرار می گیرد. درحین نظافت مواد نظافت را در فضا  رها نکنید.هنگام نظافت توالت ،دربها،دستگیره ها ،زیر کابینت روشوی،کاسه توالت ،توالت فرنگی، این سطوح را با آب تاید ومحلول الکل وضدعفونی دیگر پاک شود.بعد از خالی کردن سطل های زباله باید شسته شود. کاغذ توالت ،صابون ومانند آنها را جایگزین شود.

محل کار شما چه در یک دفتر اداری کوچک باشد و چه در یک مجتمع تجاری بزرگ و شلوغ، در طول روز با تردد زیاد کارمندان، فروشنده‌ها و مشتریان مواجه است. از آن‌جایی که افراد زیادی در معرض آلودگی‌های محیطی خواهند بود، نظافت شرکت و محیط کار اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

به همین دلیل شرکت‌ها و ساختمان‌های اداری تجاری بزرگ، هر کدام دستورالعمل خاصی برای رعایت نظافت از طرف کارمندان و نیروهای خدماتی نظافتی تدوین می‌کنند که همه موظف‌اند به این دستورالعمل نظافتی عمل کنند.

پس باید در نظر داشته باشید که مسئله ای با این اولویت را در برنامه ی کاری خود قرار دهید. برای این کار می توانید کارهای خود را برون سپاری کنید و به کلینکس سرویس آنلاین خدمات نظافت و خدمات منزل اعتماد کنید.

نظافت محل کار و اداره :

نمای شرکت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. به خصوص وقتی درباره‌ ساختمان‌های بزرگ و مرتفع اداری و مراکز تجاری عظیم حرف می‌زنیم. نمای ساختمان به نوعی ویترین شرکت و محل کسب و کار شما از دید افراد بیرونی است. معمولا شرکت‌های خدماتی برای نظافت شیشه‌های بیرونی ریسک نمی‌کنند و تنها نظافت شیشه‌های داخلی را قبول می‌کنند. برای نظافت نما و شیشه‌های بیرونی باید از خدمات نماشویی استفاده کنید. طبق ارتفاع و نوع نما، از روش‌های مختلفی برای نماشویی استفاده می‌شد. درباره سرویس نماشویی ساختمان و روش‌های مختلف نماشویی قبلا به صورت مفصل توضیح داده‌ایم.

یکی از مهمترین عوامل موثر بر عملکرد محل کار وشرکت، پاکیزگی و منظم محیط کار است. به منظورداشتن فضای کار سالم در دفاتر، نظافت دفتر باید بدون وقفه انجام شود. در یک دفترباید شرایط بهداشتی پایه رعایت شود که در آن شرایط پایه بهداشتی، کارایی کارگر و وعدم گسترش میکروارگانیسم ها، که می تواند باعث بیماری شود، اجتناب شود.

جمع آوری لوازم اضافی وزباله ها و بیرون گذاشتن

درشرکت یا دفتر بدون پرت کردن حواس کارمندان بایستی نظافت را انجام داد.بهترین زمان برای نظافت شرکت قبل از شروع کار یا پایان هفته می باشد .قبل از نظافت پرونده ها یا مدارک مهم را در آرشیو وکشوها قرار دهید تا گم نشود. چیزهای بدرد نخور را دور بریزید.بعد از آن سطل های زباله را تخلیه کنید با آب تاید وضد عفونی کننده به درستی نظافت کنید.


  
  

در خالی کردن اشیا داخل پارکینگ دقت کنید که هرچیزی که در مسیر آب قرار ندارد میتواند سرجای خود باقی بماند و نیاز نیست همه چیز را تخلیه کنید. اگر پایین دیوار پارکینگ گچی است با استفاده از نوارهای پلاستیکی بلند تا یک متر دیوار را بپوشانید تا دیوار به وسیله رطوبت خراب نشود.

طوح پارکینگ ها در ساختمان های تجاری و مسکونی به خاطر تردد و توقف طولانی مدت خودرو ها، مستعد انواع آلودگی ها می باشد. عدم نظافت به موقع و موثر این آلاینده ها علاوه بر کاهش جلوه های بصری کف پوش ها، تاثیر بسزایی در کاهش عمر مفید آن ها داشته و هزینه های هنگفت تعویض یا تعمیر آنها را در پی خواهد داشت. ماهیت آلاینده های چسبیده به این سطوح مانع از کارآمدی شیوه های سنتی در نظافت شده و هزینه های بالایی را در بر می گیرد، در حالیکه استفاده از شیوه های نوین نظافتی و استفاده از دستگاه های مکانیزه ایی چون دستگاه های واترجت صنعتی علاوه بر ارتقا کیفیت و سرعت نظافت، با کاهش در تعداد نیروی خدماتی و زمان لازم برای نظافت، تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه ها خواهد داشت. 

در نظافت پارکینگ و فضاهایی که سطح دارند اولین کار جارو زدن و یا گردگیری است.

با استفاده از یک جاروی دسته بلند کامل سطح پارکینگ را جارو کنید اما توجه کنید نقاطی که روغن ریخته و یا چیزی به سطح چسبیده بیهوده با جارو تلاش نکنید و پرزهای جارو را خراب نکنید چون راه حل‌های به خصوصی برای این مشکل داریم!

پارکینگ های بزرگی که متعلق به مجتمع های عظیم تجاری هستند، تردد بالای وسایل نقلیه در آن ها صورت گرفته و از همین رو به سرعت دچار آلودگی می شوند. گرد و خاک و جرم گرفتگی سطح کف پوش های پارکینگ را فرا می گیرد و وسعت بالای این محیط عملیات نظافت و شستشو را با دشواری مواجه می کند. زیرا به کارگیری روش های دستی نه تنها برای نیروهای انسانی زحمات زیادی به بار می آورد بلکه طی شستشو مقادیر زیادی آب نیز مصرف می شود. در این شرایط بهره مندی از دستگاه های مکانیزه نظافتی بهترین روش بوده و به دلیل آن که در پارکینگ ها هم نظافت و هم شستشو لازم است، دستگاه ترکیبی سوییپر اسکرابر ایده آل ترین نتیجه را بر جای می گذارد.

نظافت پارکینگ زمانی میتواند کامل شود که:

وقتی کف آن را نگاه میکنید هیچ لکه و چیز اضافه‌ای در نگاهتان نباشد. برای پاک کردن لکه‌های روغنی مثل روغن ترمز و روغن موتور باید از یک ترکیب اسیدی استفاده کنید. پیشنهاد ما در مرحله اول استفاده از آبلیمو و یا سرکه است، مقداری سرکه یا آبلیمو روی لکه بریزید تا کل آن را پوشش دهد. 5 دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک برس لکه را پاک کنید و با آب به خوبی جای آن را بشویید. اگر با این کار نتوانستید لکه را از بین ببرید احتمالا به اسیدهای قوی تری نیاز دارید که میتوانید از ابزارفروشی‌ها و یا فروشگاه‌ها تهیه کنید.

بسیاری از افراد تصور می کنند نظافت راه پله و نظافت پارکینگ :

کاری است که از عهده هر کسی برمی آید. اما اینگونه نیست. گاها افراد کارنابلد هزینه مالی و زمانی زیادی را برای کارفرما و صاجبان منازل می گذارند. همچنین گاه کارنابلدی منجر به تلف شدن وقت و باز ماندن از سایر کارهای ضروری می شود.

استفاده از مواد شوینده به همراه دستگاه های نظافتی، می تواند موجب بهبود عملکرد نظافت و شستشوی سطح پارکینگ شود. با پاشش محول آب و مواد شوینده توسط دستگاه اسکرابر یا حتی واترجت ، آلودگی هایی چون رد لاستیک به خوبی از بین می رود. گامازول از جمله این مواد شوینده می باشد که با قدرت پاک کنندگی بالا در مخزن دستگاه کفشوی  ریخته می شود. این ماده شوینده، رد لاستیک و خط ترمز خودرو را از بین برده و سطح را براق می نماید.


  
  

اینکه هر کسی برای تمیز کردن منزل راهکار خود را دارد و به روش خود خانه را تمیز می کند، درست. اما تا چه اندازه به کاری که می کنید اعتماد دارید و مطمئن هستید که شما در این کار به سلامت خود لطمه ای نمی زنید و از موادی استفاده نمی کنید که آثار بدی داشته باشند. حتی علاوه بر مواد شوینده، گرد و خاک موجود روی مبل و میز

ظروف آشغال: مخصوصاً آنهایی که در آشپزخانه و حمام منزل قرار دارند، پس از خالی کردن ظرف آشغال، حتماً آنها را بشویید.

پرده حمام: پرده حمام از آن اشیایی است که در طول روز معمولاً مرطوب هستند و محل جمع شدن باکتری ها و قارچ ها است.

ماشین ظرفشویی: در مورد ماشین ظرفشویی هم وضع همین طور است. شما ظرف داخل آن را خالی می کنید و آنگاه در آن را می بندید. به این ترتیب در آن رطوبت قارچ ها و باکتری ها روی در و لبه های آن فرصت رشد و تکثیر پیدا می کنند.

هواکش ها: این وسیله معمولاً برای از بین بردن گرد و خاک و هوای آلوده از خانه به کار برده می شوند، اما اگر به بهداشت آن اهمیت ندهیم، این دستگاه به جای کمک ممکن است خطرساز شود.

بزرگترین اشتباهی که همه می کنند این است که اتاق به اتاق  نظافت می کنند. این کار خیلی کند و وقت گیر است. می توانید  آشپزخانه را در چهار ساعت تمیز کاری کنید، یا کل خانه را. انتخاب با خودتان است. خیلی از مردم به یک جای خاص گیر می دهند و حسابی تمیزش می کنند و حالا نساب و کی بساب. اینطوری دیگر وقت و انرژی ای برای بقیه جاها نمی ماند. عاقلانه ترین و موثر ترین روش این است که همه جا را پشت سر هم دستمال بکشید و تمیز کنید و بروید. هیچ جا گیر نکنید!

بیشتر حرفه ای های یک شرکت خدماتی طرفدار نظافت مرحله به مرحله هستند. یعنی مثلا اول گردگیری کل خانه، بعد جارو کشیدن کل خانه و همینطور الی آخر. فقط اینطوری کمی بیشتر راه می روید، که اتفاقا برای سلامتی کمر و رفع خستگی هم خوب است. اینطوری کار ها هم سریعتر پیش می رود چون ذهنتان روی حرکت کردن برنامه ریزی شده. با انجام این دستور العمل ها بصورت مرحله به مرحله، اگر مبتدی هستید ظرف 4 ساعت، و وقتی حرفه ای شدید فقط در عرض دو ساعت و نیم کل خانه تان برق می افتد و از تمیزی می درخشد!

بهترین نظافت منزل اصلی را شروع کنید

اینجا برای شروع عالیست. چون می توانید لوازم نظافت را هم آنجا بگذارید.

برنامه حمله: بالا به پایین، چپ به راست

هر کار را از بالاترین نقطه شروع کنید. مثلا گردگیری را از قفسه های بالایی شروع کنید و در هر اتاق از چپ به راست حرکت کنید و نظافت را ادامه بدهید. اینطوری هیچ چیز را از قلم نمی اندازید و ناخواسته گرد و خاک را از قفسه های بالایی به قفسه های تمیز شده پایینی نمی ریزید.

کف آشپزخانه را با روش ساده خودتان تمیز و ضدعفونی کنید. در مورد کف های چوبی و پارکت یک چهارم پیمانه سرکه سفید را به یک لیوان آب اضافه کنید. فقط با پارچه نرم و کتانی کف های چوبی و پارکتی را تمیز کنید. برای شستن کاشی، سرامیک و موزاییک فقط از آب گرم استفاده کنید و هیچ ماده دیگری اضافه نکنید. برای کفپوش های موکت از آب داغ و اگر نیاز بود کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید.

9- شما تصور می کنید که ماشین ظرفشویی شما کاملاً تمیز است و هیچ مشکلی ندارد. اما همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، بررسی ها نشان می دهد که باکتری های متفاوتی در آن رشد و تکثیر می شوند. در ماشین لباسشویی هم شاهد وضع مشابهی هستیم. برای این وضعیت راه حل ساده ای وجود دارد. برای شست وشو از دستکش های پارچه ای استفاده کنید. به جای افزودن وایتکس، کمی پراکسید هیدروژن اضافه کنید. لباس ها را هم سعی کنید در بالاترین درجه گرما بشویید.

10- به تخته آشپزخانه دقت کنید. منشأ بسیاری از میکروب هاست. دکتر گربا در بررسی هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده که تخته آشپزخانه 200 بار بیشتر از کاسه توالت استعداد آلودگی دارد. برای تمیز کردن بهتر تخته آشپزخانه، ابتدا آب داغ را روی آن بریزید. سپس روی آن سرکه بپاشید. تمام قسمت های آن را دو تا سه ساعت به همان حال رها کنید و سپس آب کشی کنید. چند قطره الکل می تواند ضدعفونی کننده خوبی باشد.

قدم اول نظافت خانه: گردگیری

همه اتاق ها را گرد گیری کنید. روی مبل ها و لوازم چوبی، رو و زیر قفسه ها، نرده ها، قاب عکس ها، تابلوها، تلویزیون و خلاصه همه خرت و پرت ها. هر جا شد گرد گیری خشک انجام دهید چون راحت تر است و مرطوب کردن یک شیء خاکی تمیز کردنش را سخت می کند. برای پاک شدن لکه های ناشی از جای دست و اثر انگشت، یک دستمال میکرو فایبر را با آب گرم نمدار کنید و روی سطوح لک شده بکشید. بالاترین جای لوازم منزل را فراموش نکنید. آنجا همیشه بیشترین خاک جمع می شود و بعد این گرد و خاک کم کم به پایین می افتد و کارتان را سخت می کند.